. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 75104 تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402 | 19:09 ب.ظ

امام جمعه جیرفت : سفر رییس جمهور به آمریکای جنوبی دستاوردهای مهمی برای کشور دارد

نماز جمعه این هفته شهرستان جیرفت با حضور پر شور مردم و کارکنان قضایی و اداری دادگستری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد. امام جمعه جیرفت گفت: سفر رییس جمهور به کشورهای آمریکای جنوبی با جمعیتی ۵۰۰ میلیون نفری و ذخایری مهم و نهایی شدن سند ۲۰ ساله در این سفر، دستاوردهای مهمی […]

نماز جمعه این هفته شهرستان جیرفت با حضور پر شور مردم و کارکنان قضایی و اداری دادگستری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

امام جمعه جیرفت گفت: سفر رییس جمهور به کشورهای آمریکای جنوبی با جمعیتی ۵۰۰ میلیون نفری و ذخایری مهم و نهایی شدن سند ۲۰ ساله در این سفر، دستاوردهای مهمی برای نظام جمهوری اسلامی بود.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار کرد: سفر رییس جمهور به حیاط خلوت آمریکا نشان دهنده عدم موفقیت آمریکا در قانع و همراه کردن این کشورها است.

وی با بیان اینکه ارتباط با کشورهای همسایه و مسلمان که با جدیت دنبال می شود هم موفقیت دیگر دولت است ادامه داد: امیدواریم نتیجه این توافقات و رایزنی ها هرچه زودتر برای مردم ما مشخص شود.

حجت الاسلام تارم با اشاره به حمله پلیس آلبانی به محل استقرار منافقین در این کشور گفت: صحبت های سردار شهید سلیمانی اینجا نمود پیدا می کند که عاقبت هرکس با انقلاب و نظام زاویه داشته باشد آوارگی است که ذلت و خواری منافقین را این روزها دیدیم.

وی اضافه کرد: امروزه دیگر آلبانی هم متوجه شده است که منافقین به قوانین کشور میزبان هم احترام قائل نیستند و هرکجا باشند اهل خیانت هستند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله بهشتی افزود: هنرمندان و رسانه ها نقش کم نظیر شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی و تاسیس قوه قضاییه بیشتر مطرح کنند و نشان دهند.

وی یادآور شد: شهید بهشتی با تدوین کتب دینی در قبل از انقلاب نقش کم نظیری در تربیت انقلابیون و نسل جوان داشته که کمتر دیده شده و مورد غفلت واقع شده است.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: این کتب در دین مدار و متدین شدن نسل جوان در پیش از انقلاب نقش مهمی داشته است.

وی در بخش دیگری از خطبه نماز با اشاره به اینکه اسراف گناه کبیره است و باعث فشار قبر می شود گفت: اسراف در نعمت ها در کشور زیاد دیده می شود و در مصرف نان، برنج و یا انرژی و آب اصراف می کنیم.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: در مصرف آب که یک ابر بحران در جهان است یا در مصرف برق که در این گرمانی تابستان یک نیاز مهم است این اصراف دیده می شود.

تصاویر : خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =