. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 75550 تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1402 | 15:40 ب.ظ

واکنش دادستان جیرفت به مسائل حوزه میراث فرهنگی

دادستان جیرفت از کم توجهی‌ها نسبت به آثار باستانی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: در همین راستا پرونده پروژه رها شده هتل کپری کُنارصندل در شعبه ششم در حال رسیدگی است. به گزارش کنارصندل به نقل از ایسنا، افشین صالحی‌نژاد هفتم تیرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و […]

دادستان جیرفت از کم توجهی‌ها نسبت به آثار باستانی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: در همین راستا پرونده پروژه رها شده هتل کپری کُنارصندل در شعبه ششم در حال رسیدگی است.

به گزارش کنارصندل به نقل از ایسنا، افشین صالحی‌نژاد هفتم تیرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در پاسخ به سئوالات اهالی رسانه اظهار کرد: دغدغه‌های مطرح شده نسبت به طرح انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل رود را به عنوان مطالبه بحق مردم با مسئولان ذیربط در میان گذاشته‌ام. کم کاری‌ها در بخش‌های مختلف رصد می‌شوند.

وی که چندی پیش به صورت سرزده از وضعیت تپه باستانی کُنارصندل بازدید کرده بود، در پاسخ به سئوالات مطرح شده درباره تعیین تکلیف هتل کپری جنب محوطه باستانی کُنار صندل گفت: بودجه‌های تخصیص یافته به ساماندهی کُنارصندل ابلاغ شده که باید  هزینه شوند زیرا  استان کرمان و بعضا کشور خیلی به جیرفت در بحث میراث فرهنگی بدهکار است و  حداقل بدهی خود را به میراث جنوب و تمدن کنارصندل بپردازند.

صالحی نژاد همچنین از رهاشدگی هتل کپری جنب محوطه باستانی کُنار صندل سخن به میان آورد و از تشکیل پرونده قضائی در این خصوص خبر داد که در حال رسیدگی است و گفت: در این پرونده اول پیگیر این موضوع هستیم که آیا ساختن این هتل با بودجه دولتی بوده یا یک شرکت خصوصی و اگر ساخت این‌ پروژه دولتی بوده که تضییع اموال است و قطعا هر فردی مرتبط باشد، تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر این پروژه متعلق به بخش خصوصی باشد در صورتی که بخش خصوصی این‌پروژه را پیش می‌برده که باید معلوم شود این اراضی را چگونه به آن شرکت یا شخص واگذار کرده اند و واگذاری به چه نحو بوده و اگر واگذاری این اراضی دولتی بوده چرا واگذار شده و چرا کار نیمه تمام متوقف شده و که همه این‌موارد در حال رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت از پیگیری این پرونده و انجام‌ یکسری تحقیقات در شهرستانی دیگر نیز خبر داد و افزود: نیابت دیگر در شهرستانی که مرتبط بوده داده شده که دادستان آن شهرستان یکسری تحقیقات را  باید انجام داده و برای ما ارسال کند.

وی گفت: پرونده پروژه هتل کپری کنارصندل در شعبه ششم‌ در حال رسیدگی است و  به محض این که  به نتیجه کامل رسید به مردم اطلاع رسانی خواهد شد .

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت در خصوص ساماندهی محوطه کنارصندل و کم کاری در این اثر باستانی که در حال تخریب و نابودی است، گفت:  این موضوع را  پیگیر هستیم و موضوع ۹ حقوق عامه‌اش را به این دلیل پیگیری نکردیم که اعلام شد میزان اعتباری تخصیص یافته و کار قرار است انجام‌شود.

وی همچنین  از پیگیری و رصد کم کاری های فرهنگی و نحوه هزینه کرد اعتبارات فرهنگی خبر داد و گفت: نحوه هزینه کرد اعتبارات فرهنگی را تحت نظر داریم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =