. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 79124 تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 | 14:33 ب.ظ

جیرفت با کبکبه و دبدبه تاریخی اش و نمایندگی میراث فرهنگی ؟!

عزت اله ضرغامی  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز سه شنبه به دعوت ذبیح اله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبراباد از بخش ساردوییه و با کلنگ زنی مجتمع گردشگری هشت بهشت شهر درب بهشت که در این سفر سعید شاهرخی سرپرست تازه منصوب شده اداره کل بی ثبات میراث فرهنگی و صنایع […]


عزت اله ضرغامی  وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز سه شنبه به دعوت ذبیح اله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبراباد از بخش ساردوییه و با کلنگ زنی مجتمع گردشگری هشت بهشت شهر درب بهشت که در این سفر سعید شاهرخی سرپرست تازه منصوب شده اداره کل بی ثبات میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان کرمان که طی همین یکماه این دومین سرپرست را تجربه می کند ، وی را همراهی میکرد.


سرپرستی که بر خلاف وزیر صبور و خوش اخلاق و رسانه ای ، بجای استفاده از توان و ظرفیت رسانه ای ، مرتب خبرنگاران را امر و نهی میکرد که این سوال را نباید می پرسیدید و این حرف را نباید میزدید و این مشکل جایش اینجا نبود.


سفری که خیلی ها معتقدند در این پایان دولت هیچ سودی برای دوشهرستان جیرفت و عنبراباد نداشته و ندارد و فقط بهره سیاسی اش را اعظمی برای انتخابات پیش رو می برد.


بگذریم که وزیر در بازدید از مجتمع گردشگری ارمین دلفارد بخاطر برنامه نداشتن برای بازدید از گلم دختر کش یا همان ابشار دلفارد مورد انتقاد خبرنگاران واقع شد و وعده بازدید را به سفر بعدی موکول کرد و راهی جیرفت شد ،از پیست اسب سواری الماس جنوب در بین راه دیدن کرد.

پس برای بررسی وپیشرفت فیزیکی ساختمان جدید موزه که سالهاست همچون گودالی با چندین میلگرد بنا شده برجاست این وزیر مهربان هیچ بودجه ای را در نظر نگرفت  و بعد از ان برای بازدید از ساخت هتل بر فراز کوه فجر و سپس در فرمانداری عنبراباد برای صرف نهار و نماز و بعد از ان بازدید از تپه های تاریخی کنارصندل و قلعه کوچک جیرفت  که به نظر می رسد فقط دستاوردش فنس کشی محدوده تپه های کنارصندل که انهم شاید در حد حرف و وعده باقی بماند.


شهرستان جیرفتی که چند دهه پیش تنها شهرستان جنوب بود و مرکزیت این منطقه را یدک می کشید و حالا هم با لطف دولت های نهم و دهم در محرومیت زدایی چندین اداره کل در ان راه اندازی شده و نیمه راه است برای استان شدن که در سفر ابراهیم رییسی ریاست محترم جمهوری به شهرستان جیرفت وعده استان شدن ان نیز اعلام شده است.

کاش وزیر محترم بجای تصمیم برای تاسیس اداره کل میراث فرهنگی در جنوب ، دستور ویژه و اورژانسی برای تشکیل اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در جیرفت را با اعتبارات و اختیارات ویژه صادر میکردند و اداره کل میراث استان را موظف میکردند تا ظرف یکماه اینده به سرانجام برسد تا شاید بی توجهی به تاریخ و تمدن جیرفت و جنوب کرمان به حداقل برسد.
شیرین اقلیما

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =