. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 79127 تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1402 | 18:12 ب.ظ

کیفیت خدمات رسانی به کودکان بی سرپرست زیر ذره بین نظارتی

دادستان جیرفت با همراهی مسئول دفتر اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری ورئیس اداره بهزیستی شهرستان به منظور بررسی کیفیت خدمات رسانی از اورژانس اجتماعی و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست بازدید کرد. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت؛ دادستان شهرستان جیرفت با حضور در اورژانس اجتماعی […]

دادستان جیرفت با همراهی مسئول دفتر اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری ورئیس اداره بهزیستی شهرستان به منظور بررسی کیفیت خدمات رسانی از اورژانس اجتماعی و مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست بازدید کرد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت؛ دادستان شهرستان جیرفت با حضور در اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان ضمن بررسی روند ارائه خدمات به جامعه هدف از زحمات شبانه روزی کارکنان اورژانس اجتماعی در راستای کاهش انواع آسیب های اجتماعی تقدیر کرد.
در ادامه وی از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست نیز بازدید کرد.

دکتر افشین صالحی نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: در این بازدید‌ها کیفیت خدمات رسانی و شرایط بهداشتی مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست مورد توجه ویژه قرار گرفته و بر دقت نظر هر چه بیشتر بر امور تربیتی و آموزشی این کودکان تاکید شده است.

وی افزود: دراین بازدید تصمیماتی درخصوص شرایط نگهداری مطلوب‌تر این کودکان اتخاذ شد و برخی مشکلات در زمینه نحوه معرفی کودکان بدسرپرست باحکم قضایی مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است به منظور بررسی وضعیت کودکان بی سرپرست از مراکز نگهدای کودکان بی سرپرست، خانه کودک و نوجوان پسرانه امید ثامن وخانه کودک و نوجوان دخترانه مهر ثامن بازدید شد
صالحی نژاد عنوان کرد: علی رغم اینکه رسیدگی در این مرکز بهتر از خانواده است، اما بیشتر بچه‌ها به علت دلتنگی شدید تقاضا داشتند این رفاه را نداشته باشند، اما از مادر یا پدرشان جدا نشوند که البته زمینه ملاقات با مادر و سایر اعضای خانواده و تماس تلفنی نیز در این مراکز فراهم است، اما بعضی از خانواده‌ها زیر بار نگهداری فرزند خود نمی‌روند و برخی نیز دچار مشکلات حادی هستند و نمی‌توان فرزند را در اختیار آنان قرار داد که در این خصوص بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و اگر مشکل بازگشت مجدد آن‌ها مسائل مالی و یا اعتیاد والدین است تلاش می‌کنیم با حمایت‌های مالی و اخذ کمک از خیرین، گوشه‌ای از مشکلات آنان را برطرف و زمینه را برای حضور کودکان در شرایط مناسب خانواده فراهم کنیم.

دادستان جیرفت ضمن عرض خدا قوت به کارکنان مؤسسه توصیه کرد که با نگاه کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست به آنان نگاه نکنند بلکه به عنوان امانت الهی که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده به آنان خدمت کنند.

وی در خصوص مرکز نگهداری کودکان خیابانی اظهار کرد: علی رغم بودن فضای کافی و مناسب در شهرداری برای نگه‌داری و جمع‌آوری کودکانی که سر چهار راه‌ها تکدی‌گر می‌کنند و بعضاً استثمار شده‌اند، اما این امکان صورت نپذیرفته و حتی یک کودک از سطح شهر جمع آوری نشده و این در حالی است که جمع آوری این کودکان از سطح شهر به عهده شهرداری است و قطعاً این موضوع را رصد می‌کنیم ، شهرداری مکلف است به وظیفه خود عمل کند و کودکان را جمع آوری و تحویل مؤسسات مربوطه دهد .

روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 12 =