. پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 86160 تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 | 19:50 ب.ظ

در چهارمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ساختمان جدید دیالیز و تالاسمی کهنوج را افتتاح شد

به گزارش کنارصندل از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نظر می رسد اینروزها و ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی وزارت بهداشت جنوب کرمان را برای سفر های مقامات عالی خود برای بررسی مشکلات حوزه سلامت انتخاب نموده به فاصله یک روز از سفر معاون و مشاور ارشد وزیر بهداشت به جیرفت و کهنوج […]

به گزارش کنارصندل از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نظر می رسد اینروزها و ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی وزارت بهداشت جنوب کرمان را برای سفر های مقامات عالی خود برای بررسی مشکلات حوزه سلامت انتخاب نموده به فاصله یک روز از سفر معاون و مشاور ارشد وزیر بهداشت به جیرفت و کهنوج دکتر عباس عباس زاده مدیر کل آموزش و توانمند سازی پرستاری وزارت بهداشت وارد شهرستان جیرفت شد و ابتدا با حضور در مرقد مطهر شهید گمنام در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و قرائت فاتحه و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی به اتفاق دکتر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و معاون آموزشی و … از مرکز آموزش بالینی، بیمارستان امام خمینی جیرفت و بیمارستان کاشانی جیرفت بازدید نمود و از پرستاران گرانقدر با اهدای شاخه گل از خدمات جانانه آنها قدردانی کرد.
در ادامه دکتر عباس زاده مدیرکل توانمند سازی پرستاری وزارت بهداشت به شهرستان کهنوج رفت و در کهنوج در دانشکده پرستاری با دانشجویان دیدار و با آنها در کلاس به گفتگو پرداخت و به مشکلات ، کمبودهای و دغدغه‌های آنها گوش کرد.
یکی دیگر از برنامه‌های مدیر کل آموزش و توانمند سازی پرستاری وزارت بهداشت، به اتفاق دکتر جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان،دکتر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و سایر مسئولان محلی کهنوج ساختمان جدید دیالیز و تالاسمی کهنوج را افتتاح نمود.

دکتر علی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در حاشیه این آیین گفت: مرکز تالاسمی کهنوج با زیربنای ۷۱۲ متر مربع و اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال احداث و با مبلغ ۷۵ میلیارد ریال تجهیز و راه اندازی شد.
رئیس دانشگاه ،با بیان اینکه یکصد بیمار تالاسمی و ۴۵ بیمار دیالیزی در کهنوج داریم، افزود: به طور متوسط ۵۰۰ بیمار ماهیانه در این مرکز که یازده تخت فعال دارد، خدمات دیالیز دریافت می کنند.
خیرخواه تصریح کرد: خوشبختانه در تمام بیمارستانهای منطقه مرکز دیالیز و تالاسمی فعال است تا بیماران برای دریافت خدمات مجبور به طی مسافت تا شهرهای دیگر نباشند.
اما آنچه به نظر می رسید تعدادی از بیمارانی که از فاریاب و اطراف برای گرفتن خدمت حضور پیدا می نمودند مشکل سوخت داشتند که این مهم هم دکتر جلالی معاون سیاسی استاندار قول مساعد جهت رفع مشکل را داد.

تصاویر : خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =