. پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 86271 تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 | 19:20 ب.ظ

دیدار چهره به چهره مقامات قضایی جیرفت بایکصدوپنجاه مددجوی زندان این شهرستان

ظهر امروز سه شنبه هفدهم بهمن ماه همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)،رئیس دادگستری و قضات محاکم کیفری یک و کیفری دو، و دادگاه انقلاب شهرستان جیرفت با حضور در زندان شهرستان با بیش از ۱۵۰ نفر از زندانیان از نزدیک دیدار و گفتگو کردند. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دادگستری […]

ظهر امروز سه شنبه هفدهم بهمن ماه همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)،رئیس دادگستری و قضات محاکم کیفری یک و کیفری دو، و دادگاه انقلاب شهرستان جیرفت با حضور در زندان شهرستان با بیش از ۱۵۰ نفر از زندانیان از نزدیک دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت ، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در حاشیه این دیدار به گفت : امروز به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام این دیدار چهره به چهره انجام پذیرفت و امیدواریم که بتوانیم گرهی از مشکلات این افراد باز کنیم.
اصغر ستایی مختاری اظهار داشت :در این دیدار همکاران قضایی ضمن شنیدن درخواست‌های زندانیان جهت رسیدگی به مشکلات و فراهم کردن زمینه آزادی برخی از آنان، این موضوع را بررسی و ارزیابی می کنند.
وی نظارت بر امور زندانیان را از وظایف اصلی دستگاه قضایی دانست و افزود: ما نیز تلاش می کنیم که قضات، اجرای احکام حقوقی،و کیفری ، و محاکم کیفری یک و دو ودادگاه خانواده و دادگاه انقلاب، از نزدیک زندانیان را ببینند و درخواست‌های آنان را مورد بررسی قرار دهند
رییس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: یکی از آثار مثبتی که این دیدارها دارد این است که زندانی یک ارتباط تؤام با عطوفت و مهر را با مرجع قضایی ، در تعامل با خودش حس می‌کند، و مرجع قضایی نیز به زندانی این موضوع را منتقل می‌کند که پس از آنکه فرد به سبب جرم به زندان محکوم شده دستگاه قضایی همچنان مسایل و مشکلات این قشر را دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: قطعا در صورت مشاهده آثار ندامت از جرم در مجرمین موجبات بازگشت سعادتمندانه فرد به جامعه فراهم خواهد شد.
ستایی مختاری افزود: دیدار با زندانیان از نزدیک و اطلاع از مشکلات شخص زندانی، خانواده اش و وضعیت اجتماعی وی، موجب می‌شود که هرگونه مساعدتی که لازم باشد برای زندانی اعمال شود.
وی گفت: توصیه ما به قضات دادگاه و دادسرای جیرفت این است که شرایط روز جامعه و مشکلات مردم را لحاظ کنند، میزان اقساط را کمتر زمان تودیع آن را بیشتر و در قبول اعسار زندانیان معذور توجه بیشتری داشته باشند در تودیع تامین کیفری با مردم همکاری کنند تا شاهد کاهش جمعیت کیفری زندانیان باشیم.

در ادامه محمدرضا شریفی رئیس اداره زندان با اشاره به این موضوع که پیگیری دستورات مراجع قضایی در خصوص زندانیان توسط مددکاران و کارشناسان قضایی زندان دنبال می‌شود گفت: بصورت خاص یک نفر از مددکاران مجرب مسوول پیگیری‌ دستورات قضات در بازدیدهای معمول از زندان‌است که با پیگیری وی و مساعدت مراجع قضایی شاهد نتیجه بخشی در روند اعطای تسهیلات به افراد واجد شرایط باشیم.
مدیر زندان جیرفت در خاتمه با تقدیر از حضور موثر و مستمر مراجع قضایی در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان افزود: در این هفته شاهد حضور اکثریت قضات دادگاه و دادسرا ی شهرستان جیرفت و دیدار چهره به چهره حدود سیصد نفر از زندانیان متقاضی با آنان بودیم

روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =