. پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 87931 تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 | 17:29 ب.ظ

یازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد

با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان یازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در جیرفت برگزار شد. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار […]

با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان یازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در جیرفت برگزار شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در این نشست گفت: دشمن از مدت ها قبل با تبلیغات مسموم به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات پیش رو است و قطعا حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای دشمنان این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناامید و ناکام خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری چهار راهبرد مهم مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را در مورد انتخابات بیان فرمودند که باید این مهم را عملیاتی کرد.خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز حضور همیشه در صحنه مردم باعث اقتدار و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.وی انتخابات را یکی از جلوه‌های مردم‌ سالاری دینی دانست و ابراز کرد: مردم با مشارکت در انتخابات می توانند با انتخاب فرد اصلح و شایسته در تعیین سرنوشت خود نقش مهمی را ایفا کنند.حجت الاسلام حسینی بیان کرد: دشمن از مدت ها قبل با تبلیغات مسموم به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات پیش رو است و قطعا حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای دشمنان این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را ناامید و ناکام خواهد کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با اشاره به این که معضلات و مشکلات فرهنگی به عنوان یک آسیب احصا شده اند، اظهار کرد: مشکلات فرهنگی یعنی نبود زیرساخت ها که در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بخشی از این مشکلات کاهش یابد.

وی ابراز کرد: در بحث تامین زیرساخت، سر گیری پروژه ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در دستور کار قرار گرفت که با ۸ میلیارد تومان اعتبار اولیه ای که فرماندار جیرفت حمایت کردند این پروژه آغاز شد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: استقرار اداره کل امور کتابخانه های جنوب کرمان از مصوبات شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان است که پیگیر تحقق این مهم هستیم هر چند استقرار یک اداره کل پروسه ای زمانبر است.دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان ادامه داد: با پیگیری های مستمر و رایزنی با اداره کل مسکن و شهرسازی زمینی به احداث ساختمان جدید کتابخانه عمومی در شهرک امام حسین (ع) اختصاص داده شده و در حال رایزنی هستیم تا با حمایت مس این مهم محقق شود.

وی عنوان کرد: با پیگیری های مستمر در این مدت توانستیم سینما جیرفت را راه اندازی کنیم و در دهه فجر فیلم های جشنواره فجر در این سینما اکران شد.حجت الاسلام حسینی بیان کرد: جشنواره مهر سینما با ۱۲۰ اثر از آثار مستندسازان جنوب کرمان برگزار شد که این تعداد اثر از یک منطقه مظلوم در سطح کشور بی سابقه بود.دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان در شهرستان کهنوج، ابراز کرد: جشنواره گویش های شعر محلی منطقه ای نیز با حضور شاعرانی از استان های همجوار سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این جشنواره شعر دفاع مقدس نیز در این مدت برگزار شده است.حجت الاسلام حسینی گفت: برپایی نمایشگاه کتاب نیازمند حمایت و همکاری سایر نهادهای فرهنگی است و ارشاد اسلامی به تنهایی نمی تواند این رویداد فرهنگی را اجرا کند. 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 18 =