. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 90017 تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 فروردین 1403 | 15:31 ب.ظ

کشف لاشه یک راس بز وحشی از شکارچی متخلف در رودبار جنوب

مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبارجنوب شکارچی متخلف را که اقدام به شکار یک راس بز وحشی در ارتفاعات میل فرهاد کرده بود دستگیر کردند. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی محیط زیست جنوب کرمان ، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در این باره گفت: ماموران اجرای شهرستان رودبار موفق […]

مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبارجنوب شکارچی متخلف را که اقدام به شکار یک راس بز وحشی در ارتفاعات میل فرهاد کرده بود دستگیر کردند.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی محیط زیست جنوب کرمان ، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در این باره گفت: ماموران اجرای شهرستان رودبار موفق شدند برابر اطلاعات واصله و پس از کسب مجوزهای لازم از مقام محترم قضایی شهرستان در بازرسی از محل زندگی فرد متخلف شکار و صید، قسمتی از لاشه یک راس بز وحشی را کشف نمایند.

عماد افضلی با بیان اینکه پرونده فرد متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است، افزود : با وجود افزایش سطح مراقبت از گونه‌های حیات وحش در رودبار جنوب، متاسفانه برخی از شکارچیان اقدام به شکار غیرمجاز حیوانات وحشی منطقه از جمله بزهای کوهی در فصل زادآوری می‌کنند.

وی اظهار کرد: طبق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر کس بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده نماید به حبس از سه‌ ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

ایشان اضافه کرد: براساس نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست،جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر راس بز وحشی معادل۷۵میلیون تومان تعیین شده است که متخلف باید به حساب دولت واریز نماید.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 12 =