. چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 90306 تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403 | 11:18 ق.ظ

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اعلام کرد : تشدید طرح سلامت نوروزی جنوب کرمان در ایام پایانی ماه رمضان

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایسنا ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از تشدید طرح سلامت نوروزی در ایام پایانی ماه رمضان خبر داد و گفت: در۳۰ روز اجرای برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک بیش از ۷۰۰۰ ساعت بازدید توسط کارشناسان انجام شده است. طاهره بیگ زاده ظهر امروز ۱۸ فروردین […]

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایسنا ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از تشدید طرح سلامت نوروزی در ایام پایانی ماه رمضان خبر داد و گفت: در۳۰ روز اجرای برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک بیش از ۷۰۰۰ ساعت بازدید توسط کارشناسان انجام شده است.

طاهره بیگ زاده ظهر امروز ۱۸ فروردین ماه در جلسه جمع‌بندی طرح سلامت نوروزی و ایام ماه مبارک رمضان در جنوب کرمان ضمن تأکید بر استفاده از همه پتانسیل‌ها و امکانات برای ارائه‌ خدمات مطلوب در برنامه سلامت نوروزی اظهار کرد: تشدید نظارت بر مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی با اولویت مراکز تهیه و توزیع حساس مانند  مراکز طبخ شیرینی، آش و حلیم پزی و نانوایی‌ها و همچنین بازرسی از اماکن عمومی از قبیل مساجد و محل‌های برگزاری مراسم ایام ماه رمضان، اماکن بین راهی و همچنین کلرسنجی و نمونه‌برداری از شبکه‌های آبرسانی و … از جمله فعالیت‌هایی است که توسط بازرسان این حوزه انجام شد.

وی افزود: در این بازرسی‌ها، تعداد ۶۵۷ اخطار رفع نواقص بحرانی و غیربحرانی صادر شد.بیگ زاده از معدوم کردن ۱۶ تن مواد غذایی فاسد در ایام اجرای طرح سلامت نوروزی و ماه رمضان خبر داد و افزود: در راستای اجرای مطلوب طرح سلامت نوروزی، تاکنون ۶۶ واحد غیرمجاز تعطیل و پلمب شده و ۹۶ واحد نیز به مراجع قضایی معرفی و با  ۱۵۷ دست فروش و دوره‌گرد نیز در راستای حفظ سلامت مردم، برخورد قانونی شد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد که توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده و در ادامه بر ضرورت و اهمیت مشارکت مردم در راستای ارتقاء سطح سلامت جامعه تاکید کرد.

وی توجه به اهمیت ارتقاء سطح سواد سلامت مردم به عنوان اصلی‌ترین بازوهای حمایتی برای اعتلای سطح بهداشت جامعه را متذکر شد و گفت: در این ایام بیش از ۲۷۰۰ نفر از متصدیان در راستای رعایت نکات بهداشتی در ارائه خدمات خود توسط کارشناسان معاونت بهداشتی آموزش داده شدند.

بیگ زاده از اهتمام ویژه حوزه‌ی مدیریتی و کارشناسان و بازرسان معاونت بهداشت دانشگاه نسبت به تأمین سلامت روزه‌داران دراستفاده از مواد غذایی مورد نیاز خبر داد و افزود: برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان تا ۲۵ فروردین ماه ادامه دارد و سامانه پاسخگویی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمامی ساعات شبانه روز، آماده دریافت اخبار، اطلاعات و شکایات مردمی در حوزه بهداشت و درمان است‌

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =