. چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 90474 تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردین 1403 | 11:24 ق.ظ

تعلل وزارت کشور در صدور مرز هوایی فرودگاه جیرفت

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: مجوز مرز هوایی فرودگاه جیرفت هنوز از سوی وزارت کشور صادر نشده است. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری دانشجو ، علی جزینی زاده مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: مجوز مرز هوایی فرودگاه جیرفت واقع در جنوب استان کرمان هنوز از سوی وزارت کشور صادر نشده است. […]

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: مجوز مرز هوایی فرودگاه جیرفت هنوز از سوی وزارت کشور صادر نشده است.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری دانشجو ، علی جزینی زاده مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: مجوز مرز هوایی فرودگاه جیرفت واقع در جنوب استان کرمان هنوز از سوی وزارت کشور صادر نشده است.

وی افزود: مجوز مرز هوایی فرودگاه جیرفت باید از طریق کارگروه مبادی رسمی مرز‌های کشور که در وزارت کشور قرار دارد صادر شود، که پس از گذشت چند سال هنوز این مجوز صادر نشده است.

جزینی زاده گفت: تا صدور این مجوز، امکان انجام پرواز‌های خارجی مسافری و باری از فرودگاه جیرفت وجود نخواهد داشت.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان اعلام کرد: این موضوع از سال‌ها قبل درحال پیگیری است و باید در کارگروه مذکور به تصویب برسد و سپس با تایید و تصویب هیات دولت اجرایی و عملیاتی شود.

شایان ذکر است فرودگاه جیرفت تنها فرودگاه در جنوب استان کرمان می‌باشد که صدور مجوز مرز هوایی آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در صادرات محصولات کشاورزی ۸ شهرستان جنوبی استان کرمان که یکی از قطب‌های بزرگ تولید محصولات کشاورزی در خاورمیانه است را به خارج از کشور داشته و موجب توسعه منطقه‌ای و ارزآوری داشته باشد.

جنوب استان کرمان دارای یک میلیون نفر جمعیت در شهرستان های جیرفت، عنبرآباد ، رودبارجنوب، کهنوج، فاریاب، قلعه گنج ، منوجان و جازموریان می باشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =