. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 1697 تاریخ انتشار : شنبه 13 تیر 1394 | 05:18 ق.ظ

محمد رهبان رئیس اداره دامپزشکی منوجان و راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگ

محمد رهبان رئیس اداره دامپزشکی منوجان در خصوص راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده‌ای بوده که عامل آن ویروسی است. وی افزود: از راههای انتقال این بیماری به انسان می توان به تماس مستقیم با دام آلوده و ترشحات آن، […]

محمد رهبان رئیس اداره دامپزشکی منوجان در خصوص راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده‌ای بوده که عامل آن ویروسی است.
وی افزود: از راههای انتقال این بیماری به انسان می توان به تماس مستقیم با دام آلوده و ترشحات آن، تماس مستقیم با انسان آلوده و ترشحات آن، تماس با کنه‌های گزنده ناقل ویروس بیماری، تماس با فرآورده‌های خام حاصل از دام آلوده با تأکید بر گوشت قرمز اشاره کرد.
ایشان بیان داشت: عدم مصرف گوشت تازه و نگهداری گوشت برای مدت حداقل۱۲ ساعت در دمای ۴ درجه برای ایجاد جمود نعشی و پایین آورنده PH لاشه، امکان انتقال ویروس از طریق گوشت را از بین می‌برد.
رهبان ادامه داد: انتقال بیماری از طریق گوشت‌های کشتار شده در کشتارگاه‌های تحت نظر دامپزشکی به دلیل نگهداری لاشه‌ها در دمای ۴ درجه غیر ممکن می‌باشد.
رئیس اداره دامپزشکی منوجان توصیه کرد: مردم از نگهداری دام به خصوص گوسفند و بز در منازل و کشتار دام در خارج از کشتارگاه جداً خودداری نمائید.
وی تصریح کرد: لازم است دامدارن برای جلوگیری از ایجاد و شیوع این بیماری در گله های خود اقدام به سم پاشی دام و جایگاه آن نمایند.
منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =