. شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 1738 تاریخ انتشار : یکشنبه 14 تیر 1394 | 19:09 ب.ظ

وزیر جهاد کشاورزی: در جیرفت که قطب تولید سبزی و محصولات جالیزی کشور ماست، واحد فرآوری گوجه‌فرنگی وجود ندارد.

اعضای هیات رئیسه اتاق تهران برای همفکری و تعامل بخش در روابط بخش خصوصی و دولت امروز، در طبقه یازدهم ساختمان وزارت جهاد کشاورزی مهمان محمود حجتی شدند . در این دیدار مسعود خوانساری با اشاره به فعالیت اتاق تهران در دوره هشتم و اختصاص یافتن صندلی‌هایی در هیات نمایندگان به حوزه کشاورزی گفت: «شرایط […]

139404142030496555630373

اعضای هیات رئیسه اتاق تهران برای همفکری و تعامل بخش در روابط بخش خصوصی و دولت امروز، در طبقه یازدهم ساختمان وزارت جهاد کشاورزی مهمان محمود حجتی شدند .
در این دیدار مسعود خوانساری با اشاره به فعالیت اتاق تهران در دوره هشتم و اختصاص یافتن صندلی‌هایی در هیات نمایندگان به حوزه کشاورزی گفت: «شرایط خوبی فراهم شده است تا اتاق‌های بازرگانی به طور فعال‌تر و جدی‌تری بحث کشاورزی را دنبال کنند.»

به سرمایه‌گذاری و حضور فعال بخش خصوصی نیاز داریم
پس از سخنان  رئیس اتاق تهران، محمود حجتی از حضور فعال اتاق تهران تقدیر و ابراز امیدواری کرد که کمک فکری و عملی اتاق تهران به دولت تداوم داشته باشد و توسعه یابد. وزیر جهادکشاورزی با اذعان به وجود مشکلات متعدد در حوزه کشاورزی عنوان کرد که هرجایی که دولت دخالت نادرستی نداشته و امور را به دست مردم و فعالان حوزه سپرده است نتایج بهتری حاصل شده است. حجتی گفت: «مردم خودشان راهکارها را پیدا می‌کنند و از بذر اصلاح شده تا تغییر شیوه آبیاری و اصلاح میزان کوددهی را خودشان با استفاده از علم کشاورزی و تجربه بین‌المللی پیش می‌برند. برای همین است که اخبار متعددی در زمینه ثبت رکوردهای جدید در برداشت محصول هستیم.»

حجتی مشکلات زیرساختی را از مهمترین مشکلات حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: «در جیرفت که قطب تولید سبزی و محصولات جالیزی کشور ماست. واحد فرآوری گوجه‌فرنگی وجود ندارد. یک پایانه صادراتی یا خط هوایی برای توزیع این محصول به صورت تازه‌خوری به کشورهای خارجی وجود ندارد. این مشکلات باید با کمک و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور حل شود.»

محمود حجتی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که همکاری اتاق تهران و وزارت جهاد کشاورزی نزدیک‌تر شود و به حل مسایل و مشکلات پیش‌روی فعالان حوزه کشاورزی و صنایع غذایی کشور بینجامد که نتیجه آن بهبود بازار داخلی، ارتقا تغذیه و سلامت مردم و افزایش درآمد صادراتی کشور خواهد بود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =