. شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 3581 تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 شهریور 1394 | 07:51 ق.ظ

اولین جلسه آموزشی نحوه تشکیل شرکت تعاونی و اتحادیه منابع طبیعی برای دهیاران بخش مرکزی جیرفت برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل ،اولین جلسه آموزشی نحوه تشکیل شرکت تعاونی و اتحادیه منابع طبیعی برای دهیاران بخش مرکزی شهرستان جیرفت برگزار شد صبح دیروز با حضور بخشدارمرکزی جیرفت  آقای نعمتی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت، دهیاران بخش مرکزی وکارشناس آموزش وترویج اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری جنوب کرمان ، قابلیتها و پتانسیلهای […]

به گزارش سایت کنارصندل ،اولین جلسه آموزشی نحوه تشکیل شرکت تعاونی و اتحادیه منابع طبیعی برای دهیاران بخش مرکزی شهرستان جیرفت برگزار شد

صبح دیروز با حضور بخشدارمرکزی جیرفت  آقای نعمتی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت، دهیاران بخش مرکزی وکارشناس آموزش وترویج اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری جنوب کرمان ، قابلیتها و پتانسیلهای ونحوه تشکیل شرکت های تخصصی منابع طبیعی در این شهرستان ارزیابی گردید.

این جلسه که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، دهیاران بخش مرکزی با نحوه تشکیل شرکت تعاونی تخصصی منابع طبیعی و فواید آن آشنا شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جیرفت ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی هدف از تشکیل شرکت تعاونی تخصصی منابع طبیعی را شرح داد. رضاسنجری با بیان اینکه عرصه های منابع طبیعی جیرفت وسعتی بیش از ۷۸۱ هزار هکتار است و ۸۵ درصد از سطح شهرستان را در بر می گیرد، افزود: شهرستان جیرفت با داشتن اقلیم طبیعی گوناگون دارای مراتع زیبایی همچون مراتع فراش، جنگلهای منحصربفردهمچون جنگل بنه وارس وگلپرکی می باشد که درجنوب کرمان وحتی ایران بی نظیر است که حفظ، نگهداری و احیاء آنها ضروری می باشد.

وی با بیان اینکه این شرکتها می توانندکلیه فعالیت های این اداره را در چهارچوب قوانین و مقررات انجام دهند، تصریح کرد: فعالیت در زمینه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی شامل پروژ ه های مدیریت چرا، ، حفاظت از جنگل های دست کاشت و ذخیره گاههای جنگلی همچون ارس وبنه و انارشیطان و جلوگیری از تخریب و تجاوز به عرصه های ملی و دولتی از جمله این فعالیت ها می باشد.

سنجری، فعالیت در زمینه احیاء، توسعه و بهره برداری از منابع طبیعی را که شامل ایجاد و تقویت پوشش گیاهی در مناطق بیابانی و مرتعی، ذخیره سازی نزولات آسمانی در عرصه های مراتع، ، تهیه طرح های مرتعداری، اجرای پروژه های مرتبط با آبخیزداری، و بسیاری از پروژه های دیگر در بخش منابع طبیعی و‌آبخیزداری را از دیگر امور قابل واگذاری به این گونه شرکت های تخصصی برشمرد.

سپس رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان جیرفت ضمن اشاره به جایگاه کنونی بخش تعاون و مزایای آن گفت: در عصر حاضر دولت با واگذاری بسیاری از تصدی گری های خود فضا را برای رشددر دو بخش خصوصی و تعاونی فراهم نموده است.

رضاسنجری سیاست های کلی اصل ۴۴ را یادآور شد و افزود: بخش تعاون می تواند طیف وسیعی از افراد جامعه را در فعالیت های گوناگون اقتصادی در قالب تشکل تعاونی سازماندهی نموده و بجای اینکه افراد خاصی از این فرصت بوجود آمده استفاده نمایند عموم مردم در این مهم میتوانند سهیم باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی جیرفت درخصوص نحوه ثبت شرکت تعاونی، حمایت از تعاونی ها و تسهیلات وامکانات مالی جهت حمایت از تشکیل و توسعه تعاونیهای تخصصی منابع طبیعی توضیحاتی ارائه داد.

در پایان، جلسه آقای مهندس یعقوب درینی کارشناس آموزش وترویج منابع طبیعی شهرستان جیرفت به پرسش تعدادی از دهیاران پاسخ دادند و همچنین آمادگی خود را برای تعامل بیشتر در زمینه مسائل آموزشی و ترویجی وغیره در روستاها اعلام نمودند.

 

IMG_1132 IMG_1135

IMG_1187

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =