. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 5484 تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آبان 1394 | 07:49 ق.ظ

در جلسه برنامه‌ریزی اجرای طرح واکسیناسیون سرخک و سرخچه:

۵۴ هزار نفر از افراد ۹ ماه تا ۱۵ سال در جیرفت واکسینه می‌شوند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ، ۵۴هزار نفر از افراد ۹ ماه تا ۱۵ سال در جیرفت واکسینه می‌شوند . ظهر دیروز در جلسه برنامه‌ریزی اجرای طرح واکسیناسیون سرخک و سرخچه که در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد ،محمود سالاری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت گفت :۵۴هزار نفر از افراد ۹ ماه تا ۱۵ […]

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ، ۵۴هزار نفر از افراد ۹ ماه تا ۱۵ سال در جیرفت واکسینه می‌شوند .

ظهر دیروز در جلسه برنامه‌ریزی اجرای طرح واکسیناسیون سرخک و سرخچه که در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد ،محمود سالاری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت گفت :۵۴هزار نفر از افراد ۹ ماه تا ۱۵ سال در جیرفت واکسینه می‌شوند .

IMG_2914

وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح واکسیناسیون سرخک و سرخچه، ۵۴ هزار نفر از افراد ۹ ماه تا ۱۵ سال در جیرفت واکسینه می‌شوند که نیاز است در این زمینه ادارات و نهادها به ویژه آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.

سالاری بیان کرد: در این طرح واکسینه کردن کودکان ۹ ماه تا شش سال در مراکز بهداشتی و شش تا ۱۵ سال در مدارس انجام می‌شود.

IMG_2896

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت گفت: با توجه به اهمیت مقوله بهداشت در زندگی افراد جامعه و اینکه پیشگیری بهتر از درمان است ،ضروری است تا ادارات شهرستان در زمینه تأمین وسیله نقلیه مورد نیاز اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

IMG_2879

 محمدرضا مشایخی رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک و سرخچه با هدف حذف سرخک از ۲۳ آبان ماه به مدت دو هفته در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت انجام می شود.

وی بان کرد: در شهر تیم‌های سیار به مهدهای کودک و مدارس مراجعه می‌کنند و این واکسن را به افراد مورد نظر ارائه می‌دهند و همچنین تیم‌های ثابت هم برای مراجعه مردم در نظر گرفته می‌شود.

IMG_2889

مشایخی افزود: در این راستا نشست‌هایی با هماهنگی اداره‌های مربوطه جیرفت برای انجام هر چه بیشتر این طرح در شهرستان برگزار می‌شود و همچنین با توجه به اینکه جمعیت بسیاری باید زیرپوشش این واکسیناسیون قرار گیرند، بنابراین با توجه به مسافت دور بعضی از مناطق باید مشکلی در زمینه وسیله نقلیه نداشته باشیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: واکسیناسیون گسترده علیه این بیماری سبب مهار آن شده است و دیگر کمتر شاهد مبتلایان به این بیماری هستیم.

وی افزود: در ایران تا قبل از دی‌ ماه سال ۸۲ بیماری سرخک به‌ صورت تک‌گیر به‌ ویژه در نوجوانان و جوانان مشاهده می‌شد، اما بعد از واکسیناسیون همگانی در این تاریخ این میزان کاهش پیدا کرد و به ‌تدریج با تجویز دو نوبت واکسن در یک‌ سالگی و بین چهار تا شش سالگی به‌ طور چشمگیری کاهش پیدا کرد.

IMG_2888 IMG_2894

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + بیست =