. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 5529 تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آبان 1394 | 03:41 ق.ظ

در جلسه شورای سالمندان شهرستان جیرفت :

سالمندان را باید به عنوان سرمایه های اجتماعی قلمداد کنیم/۶ درصد جمعیت شهر جیرفت سالمند است.

  به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ،محمود سالاری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت گفت: سالمندان را باید به عنوان سرمایه های اجتماعی قلمداد کنیم و ۶ درصد جمعیت شهر جیرفت سالمند است. وی در جلسه شورای سالمندان شهرستان جیرفت که در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد بیان کرد: با توجه به وضعیت جمعیت کشور […]

 

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ،محمود سالاری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت گفت: سالمندان را باید به عنوان سرمایه های اجتماعی قلمداد کنیم و ۶ درصد جمعیت شهر جیرفت سالمند است.

IMG_2970

وی در جلسه شورای سالمندان شهرستان جیرفت که در محل فرمانداری جیرفت برگزار شد بیان کرد: با توجه به وضعیت جمعیت کشور که در سال های آتی با افزایش سالمندی روبرو خواهیم شد ،لذا اهمیت برنامه ریزی و تنظیم اولیه خدمات برای سالمندان در تمام سطوح ضروری است .
سالاری اظهار کرد: تکریم و ارج نهادن به بزرگترها و سالمندان یکی از موارد مورد توجه در جامعه است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت تصریح کرد: سالمندان بیشتر به توجه نیاز دارند تا هزینه،سالمندان باید احساس کنند وجودشان در جامعه موجب آرامش است و این باور در جامعه تقویت شود که سالمندی هم مانند کودکی و جوانی یک دوران است.

hhhhhhhhhhhhh

در ادامه ، رضا نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان گفت : هدف از تشکیل این شورا ارتقا کیفیت زندگی سالمندان و افزایش حضور آنان در جامعه است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت کشور ما رو به سالمندی پیش می رود بایستی این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

رضا نژاد افزود : حضور سالمندان در مراکز تفریحی خیلی کم است اگر به همین سمت ادامه یابد یک تهدید است و اگر بخواهیم این تهدید به فرصت تبدیل شود بایستی برنامه ریزی داشته باشیم.

 

cccccc

 

در این جلسه نیز سالاری مسئول کانون بازنشستگان سپاه پاسداران ناحیه جیرفت گفت:در بحث سلامتی روح و روان بازنشستگان نیاز مبرم به تفریح و گردش دارند و اکثریت شرایطی دارند که نمی توانند از خانه بیرون بیایند.

وی افزود: با توجه به شرایط جسمی و بعضی بیماری های مفصلی بازنشستگان نیز نیاز مبرم به استخر شنا دارند و معاونت سیاسی اجتماعی خواست حتی در جایی هماهنگی شود که به صورت نیم بها بتوانند از استخر استفاده کنند .

 

IMG_2961

 

همچنین سرکارخانم توکلی ،کارشناس سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در پی آن هستیم با توجه به مشکل رفت وآمد از روستاها به مرکز شهر ،آزمایشگاه تخصصی ای را در مراکز روستاها اختصاص دهیم.

وی پیشنهاد یک مکان برای ترویج ازدواج بین سالمندان را داد وگفت: یکی از بهترین راه کارهای مناسب و آرامش سالمندان و در کنار هم بودن آنان ازدواج دوباره است.

توکلی همچنین پیشنهاد یک مجتمع آموزشی جهت آموزش برای سالمندان را داد و گفت : از بیشتر سالمندان که پیشکسوت کارآفرینی بوده اند می توان برای مشاوره و کارآفرینی استفاده کرد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر سالمندان محدودیت خاصی دارند می توان نیازهای شخصی آنان مثل سمعک و عینک و غیره را با تخفیف ویژه در اختیار آنان قرار داد.

IMG_2958 IMG_2960

در پایان مقرر گردید اداره بهزیستی موضوع راه اندازی کلینیک مشاوره ویژه سالمندان پیگیری نماید و در صورت امکان دانشگاه علوم پزشکی پیگیری لازم جهت اولویت در نوبت دهی به سالمندان در مطب ها و مراکز درمانب بعمل آورد و همچنین در جلسات آتی شورای سالمندان ، ادارات عضو همراه با یک نفر از بازنشستگان اداره در جلسات حضور یابند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دو =