. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 10894 تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 | 06:09 ق.ظ

نامه ی یک کشاورز جنوب کرمان به رئیس جمهور محترم

جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور سلام پیش از آنکه به دیارکریمان سرزمین زرخیز و زادگاه دلیرمردانی چون شهید باهنر و حاج قاسم شرف یاب شوی بر خودمان واجب دانستیم در کمال مسرت و شعف نامه ای را محضر حضرتعالی بنگاریم نامه که هم عرض ارادت و خوش آمد است و درد و […]

جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور

سلام


پیش از آنکه به دیارکریمان سرزمین زرخیز و زادگاه دلیرمردانی چون شهید باهنر و حاج قاسم شرف یاب شوی بر خودمان واجب دانستیم در کمال مسرت و شعف نامه ای را محضر حضرتعالی بنگاریم نامه که هم عرض ارادت و خوش آمد است و درد و دل:

 

و اما آقای رییس جمهور، در این نامه منظور از ما، همان کشاورزان زجر کشیدگان و تهی دستان همیشه در صحنه ی عرصه تولید است کسانیکه بدور از هرگونه تعارف و اغراق میتوان گفت سنگرسازان بی سنگر جنگ اقتصادی هستند.

 

آری جناب آقای رئیس جمهور ما کشاورز هستیم، کشاورزانی که با دست و جیب خالی ،دست و جیب دولت و ملت را همیشه پر نگه می داریم.

 

آقای رییس جمهور، ما قصد آزرده خاطر نمودن حضرتعالی را نداریم نمیخواهیم بگوییم سرمایه داران و سرمایه گذار عرصه صنعت و تجارت را رها کن و به ما توجه کن نه اصلا چنین چیزی نیست


آقای رییس جمهور، ما کشاورزان جنوب کرمان آب نداریم کشاورزی کنیم آب ما را همسایه ها به یغما برده اند تقاضا داریم هلیل خشکیده و هامون جازموریان را برایمان برگردانی هلیلی که مبنای تمدن و فرهنگ ماست.

 

حال ما سوالی که در این باره داریم این است که کوه های سر به فلک کشیده و دره های عمیق رابر و بافت اقتصادی تر هستند یا دشت وسیع و حاصلخیز جیرفت و کهنوج؟
دوم اینکه چرا با وجود اینکه مسئولان شهرهایی مثل کرمان میدانستند آب شرب کم دارند اما اجازه توسعه و گسترش بیش از پیش این شهر را دادند تا الان مجبور شوند از منابع آبی ما استفاده ببرند؟

 

جناب آقای روحانی، ما کشاورزان جنوب کرمان سختی کشیده و رنج دوران دیده به خوبی میبینیم که اگر هلیل زنده نشود دولت های آینده باید علاوه بر تامین میوه شب عید مردم جلسه تامین سیب زمینی و پیاز و گوجه فرنگی شب عید مردم را هم در دستور کار قرار دهند.

 

آقای رییس جمهور، درد ما زیاد هست،قلب های ما از تلخی و بدعهدی روزگار سخت و سفت شده، انگار که بتون داخلش ریخته اند دقیقا عین قلب راکتور اراک زیرا هرساله با امید دست حمایت دولت کشاورزی می کنیم اما با شکست قیمت ها و دپو شدن محصول مواجهه می شویم و شرمسار خانواده هامان.

 

جناب آقای دکتر روحانی، محصولات کشاورزی را مثل خودرو ها نمیتوان چندین ماه نگه داری کرد و منتظر ماند تا دولت وام خرید گوجه و پیاز و سیب زمینی بدهد آن هم در آفتاب جنوب که شیدتر از آفتاب بزجام است.

 

رییس محترم دولت تدبیر و امید، این حرف ها را گفتیم تا بلکه در سفر حضرتعالی و هئت همراه به استان کرمان ما کشاورزان جنوب استان که طلایه داران عرصه تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی هستیم را به نحو مطلوب ببینی و با اقدام و عملی در خور مرهمی بر آلام کشاورزان شهر سرداران و دارالولایه داشته باشید زیرا کشاورزی یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه های رسیدن به اقتصاد پویاست و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتیست

 

یک کشاورز رنج کشیده جنوب کرمان

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 2 =