. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 11611 تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1395 | 18:36 ب.ظ

آیت الله سید احمد خاتمی در مسجد جامع جیرفت:

امام جمعه جیرفت شجاعانه از انقلاب حمایت میکند, تخریبها معنا ندارد / رویارویی با خط انقلاب است با یک امام جمعه طرف شدن

  به گزارش سایت کنارصندل, مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵خرداد شامگاه امشب با حضور حضرت آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری, در مسجد جامع شهرستان جیرفت برگزار شد.   آیت الله خاتمی با اشاره به فضای شهرستان جیرفت گفت: جیرفت شهری دوست داشتنی است زیرا در […]

IMG_3959-copy

 

به گزارش سایت کنارصندل, مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵خرداد شامگاه امشب با حضور حضرت آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری, در مسجد جامع شهرستان جیرفت برگزار شد.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به فضای شهرستان جیرفت گفت: جیرفت شهری دوست داشتنی است زیرا در این فضا مجاهدان نستوهی مانند مقام معظم رهبری و آیت الله ربانی شبرازی نفس کشیده اند.

 

ایشان اضافه کردند: اجتماعات مردم جیرفت همیشه پرشور بوده و اجتماع فاطمیون در مصلی را فراموش نمیکنم و لازم میدانم از حضور شما مردم و اعتماد به این طلبه در انتخابات خبرگان رهبری تشکر میکنم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پنجاه و سه سال پیش حادثه ی جانگداز پانزده خرداد اتفاق افتاد, قصه این بود که در آن ایام رژیم شاه خیره سری داشت و امام مثل شیر غرید و جلویشان ایستاد. آیت الله خاتمی اضافه کرد: بذر انقلاب بزرگ اسلامی در سال پنجاه و هفت که بار نشست در حالی بود که لیبرال ها نهصت ۱۵ خرداد را نهضت کور نامیدند و هیچ کمکی نکردند ولی مردم به صحنه آمدند و انقلاب بزرگ اسلامی بعد سالها به بار نشست و انقلاب اسلامی شکل گرفت.

 

ایشان افزودند: انقلاب ۵۷ در حمایت از جایگاه ولایت بود و ویژگیهایی که رهبری اخیرا برای امام خمینی(ره) بیان کردند عبارتند از: مومن – متعبد – انقلابی. نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی مومن بود که خدا را با تمام وجود باور داشت و در راه انقلاب از هیچ چیز نترسید و شخصیت متعبد کسی است که چهارچوب زندگیش را خدا تعیین میکند و حضرت امام تا آخر عمرش اینگونه بود.

 

ایشان افزودند: امام توجه ویژه ای به واجبات و مستحبات داشت و به مناجات شعبانیه اهتمام داشت و ماه رمضان امام ملاقاتهایش را تعطیل میکرد و روزانه ده جزء قران میخواند. آیت الله سید احمد خاتمی گفت: طی چند ماه گذشته مقام معظم رهبری چند بار از واژه "انقلابی" استفاده کردند, یکبار گفتند مجلس باید انقلابی بماند که با انتخاب رئیس مجلس خبرگان و برگزیده شدن آیت الله جنتی بحمد الله این مهم اتفاق افتاد و یکبار هم در دیدار حوزویان تهران گفت که حوزه باید انقلابی بماند و یکبار هم در سخنرانی ۱۴خرداد امسال هم تمام محور مقام معظم رهبری انقلابی بودن و انقلابی ماندن بود و حضرت آقا تاکید کردند که هر گاه انقلابی عمل کردیم پیشرفت کردیم و هر گاه انقلابی عمل نکردیم عقب ماندیم معنی این حرف این است که همه باید انقلابی بمانند.

 

ایشان اضافه کردند: دلیل اینهمه اهتمام حضرت آقا این است که در بعضی عرصه ها انقلابی عمل کردن رنگ باخته, صحبتهای آقا هدفمند است و برخی با برجام در پی آن بودند که فروغ نفرت از آمریکا را در این کشور کم کنند و برخی نیز در پی آن بودند که شعار مرگ بر آمریکا را کمرنگ کنند.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: چهره های انقلابی باید تکریم شوند امام جمعه جیرفت شجاعانه از انقلاب حمایت میکند, تخریبها معنا ندارد رویارویی با خط انقلاب است که با یک امام جمعه طرف شدن, جیرفت شهر انقلابی دارد و سابقه دارد و به لطف خدا انقلابی خواهد ماند.

ایشان افزودند: ما با افتخار از همه نیروهای مسلح حمایت میکنیم حمایت ویژه از سپاه پاسداران داریم سپاه در فتنه ۸۸ افتخار آفرید.

 

همچنین پیش از شروع این مراسم, حجه الاسلام کرمی پور امام جمعه شهرستان جیرفت ضمن خوشامدگویی به امام جمعه موقت تهران گفت: مردم جنوب کرمان شناخت کامل از شخصیت آیت الله خاتمی دارند, مردمی که هرگاه انقلاب دچار لغزش شد با جان و دل از جایگاه ولایت حمایت کردند, نمونه آن انتخابات خبرگان رهبری بود که دشمن تلاشهای بسیاری برای تزلزل جایگاه خبرگان رهبری داشتند با تبلیعات وسیعی که ایجاد کرده بود ولی مردم جنوب کرمان خصوصا جیرفت نشان دادند که تبلیعات دشمنان روی آنان اثری ندارد و با بصیرتی که از خود نشان دادند بخوبی از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

 

IMG_20160604_215608IMG_20160604_215626

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفده =