. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 11623 تاریخ انتشار : یکشنبه 16 خرداد 1395 | 03:19 ق.ظ

مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هنر زبانی است که می توان به کمک آن معضلات فرهنگی را رفع کرد

به گزارش سایت کنارصندل ،مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر تنها زبانی است که می توان به کمک آن معضلات فرهنگی را رفع کرد چرا که هنر همه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.   محمد مهدی احمدی در نشست شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان […]

به گزارش سایت کنارصندل ،مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر تنها زبانی است که می توان به کمک آن معضلات فرهنگی را رفع کرد چرا که هنر همه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

IMG_0830

 

محمد مهدی احمدی در نشست شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: در حوزه فرهنگی و هنری یک معضل و یک مشکل فرهنگی داریم که مشکل فرهنگی همان کمبود امکانات است و معضل فرهنگی نیز باورها و رفتارهای غلطی مانند اعتیاد،طلاق،دروغگویی و غیره هستند که در جامعه نیازمند اصلاح هستند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون همه دغدغه معضل فرهنگی داریم اظهار داشت: وظیفه ما این است که در دو جهت رفع مشکلات و معضلات فرهنگی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مدیر و کارشناس موفق کسی است که در پایان کار خود اعلام کند که معضلت و مشکلاتی را مرتفع کرده است ابراز داشت: یکی از مشکلات فرهنگی این است که همه به اسم فرهنگ اعتبار می گیرند اما هنگام پاسخگویی در خصوص مشکلات فقط فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید پاسخگو باشد.

 

وی با بیان اینکه اگر کسی در جامعه غافل شود همه ادرات در این خصوص نقش دارند گفت: مدیر و کارشناس موفق کسی است که معضلات فرهنگی مانند اعیاد و افکار انحرافی و غیره را مشخص کند و همه برای رفع آن همکاری کنند.

 

وی با بیان اینکه در ارزیابی یک مدیر باید دید با آمدن وی چه فعالیتی انجام و چه امکاناتی ایجاد شده است افزود: باید دید شرایط فرهنگ عمومی آن شهر چه شده است. وی با بیان اینکه برای کار فرهنگی می توان آسیب شناسی معضلات فرهنگی را انجام داد گفت: در اصلاح معضلات فرهنگی تنها فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش ندارد اما آسیب شناسی را می توان با انعقاد یک قرار داد به راحتی انجام داد.

 

وی با بیان اینکه در زمینه کار فرهنگی باید ریشه معضلات را در آورد و و در شورای فرهنگ عمومی مطرح و روی آن کار شود خاطر نشان کرد: در حوزه کاری خود باید دید چند درصد تحول برای رفتن از وضعیت موجود به مطلوب انجام شده است.

وی ادامه داد: برای رفع معضلات فرهنگی باید در مدرم این باور ایجاد شود که آسیب چیست و تنها راه برای ایجاد این باور در مدرم زیان هنر است.

وی با بیان اینکه با زبان هنر باید معضلات را بیان و خانواده ها را تحت تاثیر قرار دهید اظهار داشت: برای نمونه می شود سوژه های هنری معضلات فرهنگی باشد .

وی با بیان اینکه باید گذاشت مردم با زبان هنر آسیب ها را لمس کنند بیان داشت: زبان هنر تاثیرش از خطابه بیشتر است به همین دیلی باید هنر مند را تشویق کرد که بیشتر در این عرصه وارد شوند.

تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اصالت دادن به ظرفیت های فرهنگی و هنری استانها است

 

مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید نگاه جدیدی به استانها دارد و تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اصاالت دادن به ظرفیت های فرهنگی و هنری استانها است.

 

محمد مهدی احمدی در نشست روسای انجمن های فرهنگی و هنری جنوب کرمان که در جیرفت افزود: در این راستا تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استفاده از هنرمندان برجسته استانها برای حضور در هفته های فرهنگی و هنری خارج ااز کشور است.

 

وی اظهار داشت: استعداد های هنری بالایی در استانها است که در صورت فراهم شدن بستر لازم می توانند خودشان را نشان دهند . وی با بیان اینکه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند تفاهم نامه هایی با انجمن های فرهنگی و هنری ببندند و انجمن ها بر اساس تفاهم نامه ها برای یک سال خود برنامه ریزی کنند بیان داشت: استفاده از ظرفیت غیر از ارشاد اسلامی حرکت بسیار مثبتی است که انجمن ها از آنها بهره بگیرند.

 

وی ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه ها می تواند بلاتکلیفی انجمن های فرهنگی و هنری را کم کند. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در ادامه این نشست مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضایی صمیمی به سئوالات روسای انجمن های فرهنگی و هنری جنوب کرمان پاسخ دادند.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 15 =