. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 17300 تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مهر 1395 | 07:06 ق.ظ

معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور :

مدیریت حوادث در سطوح محلی از بروز بحران ملی جلو گیری می کند

  به گزارش کنارصندل ،معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با بیان وظایف اصلی فرمانداران به هنگام وقوع سوانح گفت: مسئولین باید بتوانند بحران را در سطوح محلی مدیریت کنند تا حوادث تبدیل به بحران ملی نشود.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، پنجمین دورۀ آموزشی- تخصصی «مدیریت […]

photo_2016-09-12_07-01-55

 

به گزارش کنارصندل ،معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با بیان وظایف اصلی فرمانداران به هنگام وقوع سوانح گفت: مسئولین باید بتوانند بحران را در سطوح محلی مدیریت کنند تا حوادث تبدیل به بحران ملی نشود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، پنجمین دورۀ آموزشی- تخصصی «مدیریت خطرپذیری و بحران زلزله» ویژۀ فرمانداران، معاونان عمرانی و مدیران سازمان مدیریت بحران استان های منتخب کشور، در مهرماه ۱۳۹۵ با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برگزار شد.

 

بهنام سعیدی معاون و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ضمن مهم دانستن نقش آموزش مدیریت بحران برای کلیه اقشار جامعه، اهمیت نقش فرمانداران به عنوان رؤسای شورای هماهنگی مدیریت بحران محلی را به طور ویژه مورد تأکید قرار داد.

 

وی طی این دوره آموزشی که با حضور فرمانداران پنج استان اصفهان، ایلام، همدان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی برگزار گردید اذعان داشت آموزش‌های تخصصی در خصوص مخاطرات طبیعی رایج در کشور مانند زلزله در جهت ارتقاء سطح آگاهی مدیران بحران و انتقال تجربیات بسیار موثر است.

 

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم جمع آوری و تهیه بانک اطلاعاتی از امکانات موجود و در دسترس شهرستان ها را برای استفاده در زمان سانحه را امری حیاتی و ضروری دانست و از فرمانداران  خواست که هر چه سریع تر نسبت به تهیه یک بانک اطلاعاتی جامع اقدام نمایند.

 

معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور نظارت در مراحل چهارگانه مدیریت بحران و همچنین معرفی متخلفین به مراجع ذیصلاح بر اساس ماده ۷ آئین نامه اجرایی سازمان مدیریت بحران کشور را از جمله مهم‌ترین مسائلی دانست که فرمانداران بایستی مورد توجه قرار دهند.

 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در بخش آخر سخنان خود بار دیگر به اهمیت آموزش به عنوان مهمترین رکن مرحله پیشگیری تاکید و از فرمانداران خواست برنامه های آموزشی مدیریت بحران را برای تمامی سطوح مختلف جامعه اعم از مدیران و کارکنان دستگاه های دولتی، خدماتی و شریان های حیاتی و آحاد مردم تدوین و اجرا نمایند.

 

در ابتدای جلسه دکتر محمد کاظم جعفری، رئیس پژوهشگاه ضمن عرض خیرمقدم به شرکت کنندگان، خاطر نشان ساخت که از فرصت حضور در این دوره ها که با هدف ارتقا سطح دانش مدیریت بحران مخاطبین برگزار می گردد، برای آشنائی با توانمندیها و ظرفیت های پژوهشگاه در این حوزه استفاده نمایند.

 

سپس اسماعیل نجار، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، بر ضرورت افزایش دانش مدیران اجرایی در حوزه مدیریت بحران تاکید نمود و ایجاد ادبیات مشترک، القای تفکر انجام کار تیمی در زمان بروز بحران، ارزیابی توانمندی مدیران و فراهم نمودن شرایط تبادل نظر و انتقال تجربیات فی مابین را از جمله اهداف برگزاری این دوره برشمرد.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =