. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 18193 تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1395 | 17:51 ب.ظ

ارتقا کیفیت نان در جیرفت به صورت جدی در دستور کار قرار دارد/ آغازدرجه بندی نانوایی ها

فرماندار جیرفت:ارتقا کیفیت نان در جیرفت به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و درجه بندی نانوایی ها آغاز شد.   به گزارش کنارصندل ، فرماندار جیرفت در نشست سند امنیت نان و رتبه بندی واحدهای نانوایی شهرستان جیرفت افزود: نان غذای غالب و اصلی مردم را تشکیل می دهد لذا نهایت همکاری در زمینه […]

فرماندار جیرفت:ارتقا کیفیت نان در جیرفت به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و درجه بندی نانوایی ها آغاز شد.

 

به گزارش کنارصندل ، فرماندار جیرفت در نشست سند امنیت نان و رتبه بندی واحدهای نانوایی شهرستان جیرفت افزود: نان غذای غالب و اصلی مردم را تشکیل می دهد لذا نهایت همکاری در زمینه تهیه آرد و نان سالم در این شهرستان انجام شده است.

 

img_7976
وی تصریح کرد: مسئولان به منظور تحقق شعار سلامت مواد غذایی از مزرعه تا خانه به عنوان متولی امنیت غذایی مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
امینی روش ادامه داد: استفاده از بذر مناسب و سموم مجاز در چرخه تولید نقش موثری در تولید گندم مرغوب دارد که در نتیجه شاهد تولید نان با کیفیت خواهیم بود.
وی بیان کرد: تولید گندم در جیرفت طی سال جاری با توجه به سیاست های خوب دولت و علیرغم خشکسالی های متوالی ۳۶ درصد افزایش داشته که بیانگر تحقق اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل است.

img_7966

امینی روش گفت: در بازرسی های انجام شده از نانوایی های شهر جیرفت برخی از مکان های پخت نان در این شهرستان پسندیده و مورد رضایت نیست که باید در راستای رفع این مشکلات تلاش شود زیرا با هرگونه کوتاهی در زمینه بهداشت و تولید نان برخورد قانونی می شود.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه سازی جامعه گفت: اصحاب رسانه هم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی ها موارد را به فرمانداری اطلاع رسانی کنند.

img_7979
فرماندار جیرفت تصریح کرد: ماهانه سه هزار و ۲۷۲ بازرسی از اماکن عمومی شهرستان جیرفت توسط ۳۰ نفر از بازرسان بهداشت و محیط انجام می شود.
امینی روش گفت: مهم ترین مشکل پخت نان در جیرفت مربوط به نانوایی های خانگی است که باید ساماندهی شود.
وی تصریح کرد: درجه بندی نان تا یک ماه آینده انجام می شود زیرا سهمیه بندی آرد بر اساس درجه بندی و قیمت نان نیز بر اساس همین درجه بندی متفاوت است.

img_7974
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در ادامه گفت: طرح سلامت نان که در سال ۹۳ آغاز و دارای پنج مرحله و از طرح های استاندار کرمان است.
مجید نژاد بیگلری ادامه داد: هدف این طرح ارتقای کمی و کیفی نانوایی ها است که در این زمینه اقدامات یکپارچه سازی فضای کار و آموزش صورت گرفته است.
وی افزود: نانوایی های کرمان در گذشته وضعیت خوبی نداشتند اما امروز ۸۷ نمره، ارتقای سلامت در حوزه نانوایی های این استان اتفاق افتاده است.

img_7986
نژادبیگلری بیان کرد: در بخش مواد اولیه و دستگاه پخت نان مشکل خاصی در شهرستان جیرفت وجود ندارد اما در زمینه نیروی انسانی ماهر که نقش مهمی در تولید نان با کیفیت دارد بحث آموزش مورد توجه قرار دارد.
وی بیان کرد: کارشناسان در صورت درخواست شهرستان ها به این مناطق اعزام می شوند تا در صورت نیاز به آموزش این خدمات را از فنی و حرفه ای های خود دریافت کنند.

img_7990
نژادبیگلری تصریح کرد: ۱۳و نیم درصد سبوس گیری در نانوایی های استان کرمان انجام می شود که این رقم در کشور حدود ۱۵ درصد است.
نژاد بیگلری با بیان اینکه سبوسی که جدا به نان اضافه می شود غیر استاندارد است گفت: در زمنیه افزایش سبوس خوراکی برنامه ریزی می کنیم.

img_7980 img_7992 img_7993 img_7996 img_8004 img_8007 img_8028 img_8033 img_8034 img_8036 img_8037 img_8040 img_8041 img_8043 img_8045 img_8051 img_8057 img_8063 img_8065 img_8074 img_8076 img_8079 img_8082 img_8085

 

در پایان این نشست در راستای اهداف طرح جامع نان سالماز چندین واحد نانوایی در سطح شهر جیرفت بازدید بعمل امد و اعطای درجه رتبه بندی به نانوایی های جیرفت آغاز شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پانزده =