. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 18196 تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1395 | 20:25 ب.ظ

در بحث موجودیت کوروش هخامنشی:

اصالت در کنار دین مایه ی افتخار است / به قلم مهرداد دلیری

به گزارش سایت کنارصندل, مهرداد دلیری روشنفکر جنوب کرمان نوشت: متاسفانه اینروزها در فضای مجازی بحث هایی پیرامون رد یا قبول کردن موجودیت کوروش هخامنشی مطرح میگردد که اغلب بدون مطالعه و گاهی کورکورانه بیان میشود و در این بین برخی در پی گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند تا عقاید ضد دینی و […]

به گزارش سایت کنارصندل, مهرداد دلیری روشنفکر جنوب کرمان نوشت: متاسفانه اینروزها در فضای مجازی بحث هایی پیرامون رد یا قبول کردن موجودیت کوروش هخامنشی مطرح میگردد که اغلب بدون مطالعه و گاهی کورکورانه بیان میشود و در این بین برخی در پی گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند تا عقاید ضد دینی و ضد جمهوری اسلامی خود را القا کنند و در مقابل هم بعضی بدنبال زیر سوال بردن تاریخ و گذشته کشور هستند.

و باعث تاسف است که برخی از هموطنان عزیز بدون مطالعه تخصصی در این زمینه مهر تاییدی بر این مطالب میزنند و با پخش این مطالب, هیزمی میشود در آتش تفرقه افکنی.

اما آن چیز که مهم است بدانیم اینست که ما همگی ایرانی و مسلمانیم و قطعا تاریخ و دین ما جزیی جدا نشدنی از وجود ما هستند و ما با آنها پیوند دیرینه و ناگسستنی داریم.

 

شکی نیست که کوروش هخامنشی از شاهان ایران باستان بوده که به گفته طرفدارانش اشاعه دهنده عدالت و نیکی و ناموس پرستی بوده است و این هیچ اشکالی ندارد, اما مشکل از آنجا شروع میشود که, کسانی که برای تولد چنین شخصی که اعتقاد به چنین رفتاری در او دارند مبادرت به فحاشی و توهین به افکار و عقاید دیگران دارند و با هنجار شکنی باعث سو استفاده مغرضین میشوند .

و اینجاست که چنین افرادی به عالم بی عمل تشبیه میشوند.

بهتر است بکوشیم که در دنیای امروزی ایرانی مقتدر برابر آنچه که کوروش دوستان از گذشته میگویند داشته باشیم همراه با اصول دینی و مذهبی .

بایسته است که گفتار و کردار و پندار نیک را به همراه امر به معروف و نهی از منکری داشته باشیم که حسین (ع) را بر آن داشت تا از جان و مال خود و عزیزانش بگذرد .

هموطنان عزیز در هیچ دین و آیینی جایگاهی برای توهین به انسان ها و افکار آنها بیان نشده است بلکه انسان برای تفکر و تعبد خلق شده و گاهی یک ساعت تفکر را برابر با هزار سال عبادت خوانده اند.

 

دوستان عزیز

ما همگی از کرد و بلوچ و عرب و … ایرانی هستیم , ایرانی مسلمان, ما همه به اجدادمان که انسانیت را ترویج کرده اند و زیر بار ظلم کمر خم نکرده اند افتخار میکنیم .

خواه کوروش باشد یا دیگری …

 

دوستان اصالت بهمراه دین مایه ی افتخار است چراکه اصالت گذشته و جسم را جلا میدهد و دین آینده و روح را …

 

مهرداد

مهرداد

هیچ کس با شادی کردن مخالف نیست, اما اینکه حرمت ها شکسته شوند و ما فراموش کنیم که در سایه لطف پروردگار و آموزه های اسلامی و رهبری مقتدر در امنیت و آسایش بسر میبریم کاری غیر منصفانه است, چیزی که در همین لحظه که شما در حال خواندن این مطلب هستید بسیاری از کشورهای اطرافمان حسرت یه لحظه ی آنرا دارند .

 

ما مسلمانیم, اهورامزدایمان  الله است, از دیار آرشیم و کماندارمان طفل شش ماهه ایست که تیر سه شعبه را به جان میخرد.

امپراطوریمان هخامنشیت و دنیایمان بین الحرمین حسین و عباس (ع)

نیاکانمان چون کوروش اند و غیرتمان را از چشمه معرفت  علی اکبر (ع) مینوشیم.

ما همه کاوه آهنگریم و ضحاک زمانه مان آمریکا و متحدانش هستند و ظالم عاقبتش نیستی خواهد بود.

پیامبرمان پیام آور صلح و دوستی است و مدیون اقتداری چون نادرشاه داریم.

قدمت ایرانمان ماورای تاریخ است و مبنای تاریخمان هجرت پیامبرمان, همان پیامبری که میفرمود اگر دانش در ثریا هم باشد مردانی از فارس به آن دست خواهند یافت .

زیبایی های تاریخ کشورم را دوست دارم در کنار فصاحت و بلاغت کلام مولایمان علی (ع).

 

آری من یک ایرانی هستم و عاشق اهل بیت.

ننگ بر کسانی که به اسم تمدن و اصالت در پی ضربه زدن به ریشه درخت سبز اسلام هستند.

ما به داشتهای  دینی و ملی خود افتخار میکنیم.

 

دوستان همانطور که بزرگان دین گفته اند., اگر مسلمان نیستیم, آزاده و انسان باشیم چرا که انسانیت به تنهایی دینی کامل است.

پس نشاید انسان را که کفران داشته ها کند و ناروا سخن گوید .

 

 

با تشکر:فرزند کوچک جنوب مهرداد دلیری

 

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 2 =