. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 18443 تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | 17:41 ب.ظ

استاندار کرمان :نماز باید در جامعه پایدار و فراگیر شود/ابزارهای نوین و فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ نماز کارگشاست

به گزارش کنارصندل ،چهارمین اجلاس استانی نماز ویژه شهرستان های جنوبی استان با حضوراستاندار کرمان به اتفاق معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ، نماینده مردم شهرستان های کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه کهنوج ، فرمانداران هفت شهرستان جنوبی و دیگر مسؤولان استانی در دانشگاه آزاد […]

به گزارش کنارصندل ،چهارمین اجلاس استانی نماز ویژه شهرستان های جنوبی استان با حضوراستاندار کرمان به اتفاق معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ، نماینده مردم شهرستان های کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه کهنوج ، فرمانداران هفت شهرستان جنوبی و دیگر مسؤولان استانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کهنوج برگزار شد.

img_8525

علیرضا رزم حسینی صبح سه شنبه در چهارمین اجلاس استانی نماز ویژه شهرستان های جنوبی استان که به میزبانی شهرستان کهنوج برگزار شد، با تاکید براینکه نماز باید در جامعه پایدار و فراگیر شود، گفت: توجه به اقامه نماز یکی از ماموریت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و در این راستا اقداماتی در زمینه احداث نمازخانه‌ها و مساجد انجام شده که می توان به افزایش شمار مصلاها و نمازخانه‌ها در استان کرمان اشاره کرد.

img_8508

وی کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از فحشا را مهمترین رسالت نماز دانست و یادآورشد: آسیب ها ی اجتماعی در ۴ مقوله اعتیاد، طلاق، فحشا، فقر و محرومیت مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولین قرار گرفته است.

استاندار کرمان با اشاره به شاخص های استان کرمان در حوزه مقابله و پیشگیری اعتیاد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با اقدامات خوبی که در استان کرمان انجام شد، بحث پیشگیری از سوء‌مصرف موادمخدر مورد توجه قرار گرفت و رتبه کرمان از نظر شیوع مصرف موادمخدر چهار رتبه پایین‌تر آمده که نشان‌دهنده بهبود وضعیت است.

img_8526

وی با تاکید براینکه محرومیت زدایی می تواند موجب رونق نمازخانه ها شود، افزود: شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج به عنوان یک الگوی موفق مورد توجه شورایعالی اجتماعی کشور قرار گرفته است.

استاندار کرمان یادآورشد: آمار بالای طلاب، دانشجویان، دانشگاه‌ها و مدارس پس از انقلاب در مقایسه با قبل از انقلاب، نشان می دهد که اقدامات تبلیغی و فرهنگی خوبی انجام گرفته است اما سرعت آسیب‌های اجتماعی نسبت به اقدامات انجام گرفته بالاتر است.

img_8530

رزم حسینی با تاکید بر عقب افتادگی ها در زمینه آسیب های اجتماعی ، خاطرنشان کرد: حرکت پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است که امید می رود با همکاری و همدلی همگان بویژه جوانان این مشکل مرتفع شود.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور در ادامه این اجلاس با تاکید براینکه جمهوری اسلامی با نماز شکل گرفته است، گفت: اگر اقامه نماز را در اولویت قرار دهیم و حق نماز را به خوبی ادا کنیم، آن گاه نماز هم تاثیر خود را برجا می‌گذارد.

img_8538

وی با تاکید براینکه ظاهر مردم نشان‌دهنده باطن مسئولان است، یادآورشد: اگر ما مسئولان فرمان خدا را در اقامه نماز رعایت کنیم و کار ویژه‌ای برای نماز انجام دهیم، این امر می‌تواند تاثیرگذار باشد.

در ادامه این اجلاس مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: چند سالی است که اجلاس نماز در استانها برگزار می شود تا پیشنهادات در غنای اجلاس سراسری نماز مورد استفاده قرار گیرد.

img_8549

حجت السلام و المسلمین مهدی عرب پور با اشاره به اهداف برگزاری اجلاس استانی نماز، یادآورشد: ستاد اقامه نماز طی فراخوانی از عموم مردم درخواست می نماید تا با پاسخگویی به سه سوال در رابطه با موضوع نماز، نظراتشان را جهت بحث و بررسی به این اجلاس ارسال نمایند.

وی تاکیدکرداز نظرات اساتید حوزه و دانشگاه، ائمه جمعه و جماعات در اجلاس نماز استفاده می شود

دبیر ستاد اقامه نماز استان تصریح کرد: اصلاح اجتماع و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید خروجی اصلی اجلاس‌های نماز باشد و در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

img_8532

حجت السلام و المسلمین عرب پور با تاکید براینکه بحث نماز باید حرف نخست در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باشد، گفت: نماز می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند و باید توان نماز را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اصلاح روابط اجتماعی و خانوادگی، تقویت هویت دینی در بین مردم و نسل جوان و تقویت رفتارهای اخلاقی به کار گرفت.

حجت السلام اکبر افشارمنش امام جمعه شهرستان کهنوج نیزدر ادامه به نقش بازدارنده و تاثیرگذار نماز در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: علل آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، فحشا و استفاده ناصحیح از فضای مجازی بدلیل پیروی از هوا و هوس، غفلت، جهالت و عدم پایبندی خانواده به مسائل اعتقادی است.

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره طه (أَقِمِ الصَّلَاهَ لِذِکْرِی)، یادآورشد: قرآن کریم در سوره عنکبوت در رابطه با نقش اثباتی و نقش بازدارندگی نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی سخن گفته است لذا نماز را باید برای یاد خدا و دوری از گناه در تمام شئون زندگی و جامعه اقامه کرد.

img_8548

امام جمعه شهرستان کهنوج، صبر و نماز را دو رکن اصلی برای رهایی از مشکلات عنوان کرد و گفت: بین اقامه نماز و نماز خواندن تفاوت وجود دارد زیرا اقامه نماز به این معنی است که نماز باید در تمام ابعاد زندگی انسان جاری باشد و هر کس یاد خدا باشد، لوازم آن را هم رعایت می‌کند که دوری از گناه یکی از شرایط آن است.

img_8500 img_8502 img_8505 img_8508 img_8511 img_8514 img_8521 img_8526 img_8531 img_8532 img_8542 img_8545 img_8553 img_8566 img_8568 img_8575 img_8578 img_8580 img_8581 img_8584

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =