. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 18437 تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | 10:07 ق.ظ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برای کشت ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در منطقه برنامه ریزی شده است

به گزارش سایت کنارصندل، سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: در چارچوب برنامه های ابلاغی طرح خودکفایی گندم در سال زراعی جاری با تاکید بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برای کشت ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در منطقه برنامه ریزی شده است. وی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء شاخص […]

به گزارش سایت کنارصندل، سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: در چارچوب برنامه های ابلاغی طرح خودکفایی گندم در سال زراعی جاری با تاکید بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برای کشت ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم در منطقه برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء شاخص های تولید محصول و با در نظر گرفتن احتمال سطح زیر کشت، ۹ هزار و ۵۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده و استاندارد شامل ارقام چمران ۲، شوش، مهرگان، دوروم ها، افق و سیروان تامین شده و در شهرستان های تابعه این سازمان در حال توزیع است.
وی گفت: برای اجرای عملیات کاشت مکانیزه محصول گندم نیز هماهنگی و برنامه ریزی برای مشارکت حداکثری تشکل های مکانیزاسیون بومی و مهاجر صورت گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: به منظور بهبود تغذیه گندم هنگام داشت به میزان کافی انواع کودهای فسفاته، سولفات، پتاس و ازته تامین شده است.
وی افزود: با هماهنگی اداره کل غله و بازرگانی استان و سازمان تعاون روستایی از هم اکنون پیگیری لازم برای راه اندازی ۶ مرکز خرید جدید گندم در جنوب کرمان انجام شده است.
موسوی اظهار کرد: با بررسی های انجام شده و برنامه ریزهای صورت گرفته پیش بینی می شود برنامه ابلاغی کاشت مطابق اهداف تعیین شده محقق و بیش از ۱۴۰ هزار تن محصول گندم در این منطقه تولید و به مراکز خرید تحویل شود.
وی گفت: با توجه به پیش بینی افزایش قیمت خرید تضمینی محصول نسبت به سال گذشته نیاز است کشاورزان برای عقد قرارداد کاشت و خرید بذر استاندارد، کشت ممتوع، کاشت مکانیزه خطی، بهبود مدیریت داشت و توسعه شبکه در آبیاری تحت فشار اقدام کنند تا محصول با کیفیت برداشت شود.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، ‌رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد و سالانه در این منطقه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و به بازارهای مصرف داخلی و خارجی صادر می شود.
jootix-ir-35100962383

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + نوزده =