. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 24407 تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 | 07:38 ق.ظ

دکتر علی سالاری مقدم سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شد/تصاویر

به گزارش کنارصندل، ظهر دیروز ( ۱۰ اردیبهشت ) مراسم تودیع و معارفه معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد و بر این اساس از زحمات محمد امیرپور معاون سابق غذا و دارو تقدیر شد و علی سالاری مقدم به عنوان سرپرست جدید این معاونت منصوب شد.   در این آئین محمدرضا محمدی […]

به گزارش کنارصندل، ظهر دیروز ( ۱۰ اردیبهشت ) مراسم تودیع و معارفه معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد و بر این اساس از زحمات محمد امیرپور معاون سابق غذا و دارو تقدیر شد و علی سالاری مقدم به عنوان سرپرست جدید این معاونت منصوب شد.

 


در این آئین محمدرضا محمدی ساردو رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: معاونت غذا و دارو از جمله حوزه های مهم و حساس دانشگاه علوم پزشکی است که در ابتدای راه اندازی آن با مشکلات عدیده ای روبرو بودیم که با لطف الهی و تلاش همکاران توانستیم تجهیزات خوبی را جذب و نظارت های مناسبی نیز انجام شود.
وی با اشاره به حساسیت معاونت غذا و دارو، افزود: از جمله فعالیت های مهم معاونت غذا و دارو تامین دارو و نظارت بر لوازم بهداشتی و آرایشی است که این امر با مساعدت همکاران دانشگاه و دوستان در سایر سازمان ها امکان پذیر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه جیرفت عنوان کرد: در ۳ سال اخیر بالغ بر ۳۰۰ پروژه در حوزه های مختلف سلامت و بهداشت به اجرا رسیده و یا در حال اجرا است.


به گفته وی از جمله فعالیت های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می توان به ساخت و احداث چند بیمارستان در شهرهای جنوبی از جمله بیمارستان های کهنوج، قلعه گنج، رودبار جنوب اشاره کرد از طرف دیگر به این نکته باید توجه کرد که احداث یک بیمارستان دارای سختی های زیادی است که به لطف خدا و تلاش همکاران این امر امکان پذیر شد.
محمدی با بیان اینکه تعدادی از بیمارستان ها در زمینه تجهیزات و کمبود تخت دچار مشکل بودند و با تلاش همکاران این امر نیز مرتفع شد، اظهار داشت: خانه های بهداشت، پایگاه های اورژانس و مراکز غربارلگری از جمله حوزه هایی است که دانشگاه جیرفت تلاش کرد به لحاظ کمی و کیفی آنان را ارتقاء دهد که به لطف خدا به موفقیت های خوبی دست پیدا کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز داشت: زایشگاه جیرفت یکی از مدرن ترین زایشگاه های کشور است که طبق برنامه ریزی انجام شده انتظار داریم این زایشگاه تا یک ماه آینده راه اندازی شود.
وی ادامه داد: مجوز بیمارستان سوم را در شهرستان جیرفت اخذ کرده ایم و به دنبال آن هستیم که حداکثر تا سال آینده این بیمارستان نیز راه اندازی شود.


محمد امیرپور معاون سابق غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ارائه گزارش چند ساله خود، در این جلسه گفت: در ابتدای شروع کار در معاونت غذا و دارو مشکلات زیادی از جمله کمبود نیرو، تجهیزات و تجربه وجودداشت.
وی افزود: بالغ بر ۴ میلیارد ریال جهت جذب تجهیزات در نظر گرفته شد و در حال حاظر به لطف خدا تجهیزات خوبی در اختیار داریم که جا دارد از همه همکاران تشکر کنم.
معاون سابق غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان داشت: مجوز آزمایشگاه کنترل سموم و محصولات کشاورزی در جیرفت نیز گرفته شده است و امیدواریم ساخت آن در سال ۹۶ آغاز شود.
به گفته وی در حوزه نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی نظارت بیشتر شده است چراکه بطور سرانه هفت بازدید در طول سال ۹۶ انجام شده است که این امر نشان از افزایش ۱۰۰ درصدی در این زمینه است.
امیرپور خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی، آشامیدنی و بازرسی رتبه اول در سطح سوم کشور را کسب کرده است.
وی با اشاره به کمک ۵۰ درصدی جهت تامین داروهای نایاب به بیماران خاص، افزود: در ۶ سال گذشته در جهت مبارزه با کالاهای قاچاق ۱۰۰ هزار قلم کالای قاچاق با ارزش ۳ میلیارد ریال جمع آوری شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهار =