. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 44226 تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 تیر 1399 | 07:13 ق.ظ

عملیات تیغ زنی و بازگشایی راههای روستایی و عشایری در منطقه جبالبارز شمالی و منطقه دهستان رضوان با استفاده از دستگاههای راهداری جیرفت

به گزارش کنارصندل، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جیرفت گفت: با توجه به بارندگی های ابتدای امسال و چندین بارندگی پی در پی در ارتفاعات جبالبارز که سبب خسارت به راههای روستایی شد همچنان کار تیغ زنی این محورها ادامه دارد. مهندس اکبر سلیمانی با بیان اینکه بیش از ۶۰درصد […]

به گزارش کنارصندل، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جیرفت گفت: با توجه به بارندگی های ابتدای امسال و چندین بارندگی پی در پی در ارتفاعات جبالبارز که سبب خسارت به راههای روستایی شد همچنان کار تیغ زنی این محورها ادامه دارد.

مهندس اکبر سلیمانی با بیان اینکه بیش از ۶۰درصد راههای روستایی در بخش جبالبارز در مناطق کوهستانی سخت گذر است افزود: تیغ زنی و بازگشایی راههای عشایری هم که در حوزه کاری راهداری نبوده است بجهت همکاری با اداره عشایری کار تیغ زنی این محورها هم در کنار راههای روستایی انجام شده است.

سلیمانی بیان کرد: مسیر زارین و توابع ،گراغان تنگان ، پاقلعه ، انجیرستان ، گروه ، گمین ، فاشکوه ، جشار ، شغل آباد روستایی مرزی با بم بیدشک و دهستان رضوان از جمله راههایی است که کار تیغ زنی آنها که بیش از ۳۵۰ کیلومتر است انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان جیرفت گفت: با توجه به گستردگی شهرستان جیرفت با بیش از ۲ هزار کیلومتر راه خاکی که بیش از ۷۰ درصد آنها کوهستانی و صعب العبور هستند و از طرفی با توجه به کمبود اعتبارات شهرستانی، عدم تخصیص بودجه و استهلاک بالای ماشین آلات راهداری با تمام توان نگذاشته ایم راهی مسدود و عملیات بازگشایی آن انجام نشود.

وی بیان کرد: بعضا بارش باران های فصلی به ویژه دراین فصل سبب خسارت به راههای روستایی خاکی به ویژه مناطق کوهستانی می شود که به محض اطلاع یافتن از خسارت به راهها و انتقال دستگاههای راهداری کار تیغ زنی این راهها انجام می شود.

وی اطلاع رسانی بموقع از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها در صورت تخریب و نیاز به بازگشایی راهها را یاد آور شد و گفت: توجه به راههای روستایی در اولوبت کارهای ادرات راهداری و حمل و نقل جاده ای قرارگرفته است تا از این طریق که شعار راه محور توسعه را بیشتر نمایان تر کند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =