. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 53531 تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | 13:33 ب.ظ

بیانات امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه

حجه الاسلام و المسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه (۱۴۰۰/۱۱/۱۵) ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی گفت: » امام علی (ع) در حکمت چهارم نهج‌البلاغه می‌فرمایند: تقوا و پرهیزکاری، سپری است که انسان را مقابل هوا، هوس و شیاطین حفظ می‌کند. » ورع مقداری از تقوا بخاطر پرهیز از […]

حجه الاسلام و المسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه (۱۴۰۰/۱۱/۱۵) ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی گفت:

» امام علی (ع) در حکمت چهارم نهج‌البلاغه می‌فرمایند: تقوا و پرهیزکاری، سپری است که انسان را مقابل هوا، هوس و شیاطین حفظ می‌کند.

» ورع مقداری از تقوا بخاطر پرهیز از شبهات، بالاتر است.

» بهترین ثروت، دل ندادن و وابسته نبودن به دنیا هست.

» بی اعتنایی به زرق و برق دنیا و امثالهم، به زهد تعبیر می‌شود پس بدین جهت زاهدان، ثروتمندترین انسانها هستند و آرامشی که انسان زاهد دارد، هیچ کس دیگری ندارد.

» پیامبر اسلام (ص) به امام علی (ع) فرمودند که خدا به تو زینتی داده است که آن زینت، زهد است.

»» در ماه رجب، بسیار استغفار کنیم و ادعیه وارده را بخوانیم و اگر می‌توانیم روزه بگیریم.

»» امروز را که ولادت امام هادی علیه السلام است را تبریک عرض میکنیم و سایر اعیاد مانند میلاد امام محمد باقر علیه السلام و دهه فجر را هم تبریک عرض میکنیم.

»» امام هادی علیه السلام فرمودند تقدیرات الهی در روزگار آن چیزهایی را نشان می دهد که به ذهن کسی خطور نمی کند.

»» روزگاری همه آرزو می‌کردند که مثل قارون، مال و ثروت داشته باشند و در یک لحظه بعد از اتمام حجت خدا برای کمک و انفاق قارون به نیازمندان که امتناع کرد، قارون با تمام اموالش در زمین فرو رفت.

»» قوم سبع، قوم مرفهی بودند و سد ساخته بودند اما بر اثر طغیان و سرکشی، خدا به موش‌های صحرایی مأموریت سوراخ کردن سد را می‌دهد که عده ای در اثر شکستن سد از بین می‌روند و مابقی هم در اثر گرسنگی تلف می‌شود.

»» صدام با آن همه کبرو غروری که داشت و همچنین قذافی با لباسهای مخصوص ‌اش چه شد؟

»» محمدرضا شاه و رضا شاه خائن چه بودند و بر چه ثروتی حکومت می کردند و در نهایت چه شدند؟

»» آنهایی که هنوز به آمریکا امید دارند چرا از تاریخ درس نمی گیرند؟

»» مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیداری که با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی داشتند، آنها را به عنوان افسران جبهه اقتصادی نام بردند و از صنعت خودروسازی و برخی از لوازم خانگی به خاطر پایین آمدن کیفیت کالاهای آنها، اظهار نارضایتی کردند.

»» بر مسئولین واجب است که این گله های رهبری را به سرعت و دقت بررسی کنند و کار اساسی را انجام دهند و باید شرکت‌های دانش بنیان به صنعت خودروسازی وارد شوند و باید هرچه سریعتر دولت جناب رئیسی اقدام اساسی را انجام دهد.

»» سالیان یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو مورد نیاز کشور است و ۷۰۰ هزار خودروی تولید داخل هم نیاز مردم را برآورده نمی‌کند.

»» باید زمینه واردات خودرو تا جایی که به تولیدکنندگان داخلی ضرر نرساند، فراهم شود.

»» این روزها شاهد رفت و آمد سران اسراییل به کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم که وانمود میکنند که می‌توانند امنیت خلیج فارس را تامین کنند ولی هدف اصلی آنها در واقع غارت منابع این کشورها است.

»» متاسفانه برخی حاضرند برای خوشحالی اسرائیل، (لا اله الا الله) را از پرچم کشورشان حذف کنند.

»» امیدواریم کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند و از تاریخ عبرت بگیرند.

»» دستاوردهای انقلاب اسلامی را باید مرتبا به نسل جوان گوشزد کنیم که همانا جهاد تبیین هست و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همه را به جهاد تبیین موظف کردند.

»» مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند که در دهه ۹۰ کم‌کاری صورت گرفته است و اگر این کم‌کاری‌ها نبود، وضعیت مردم بهتر از این بود.

»» هر جا که موفق بودیم، در واقع مسئولان به شعارهای انقلابی و مردم باور داشتند.

»» امیدواریم کم‌کاری های دهه ۹۰ در این دولت، با کار جهادی جبران شود.

»» بعضی از مردم از برخی از مدیران گِلّه دارند که تکریم ارباب رجوع در برخی از ادارات دولتی انجام نمی‌شود و اینها بایستی بدانند که پُست مسئولان در اثر ایثار مردم است و مسئولان بایستی قدر مردم را بدانند و مردمی باشند.

»» به دو نفر از نیروهای انتظامی تعرض شد که یکی از آنها شهید شدند که مظلومیت این عزیزان را می‌رساند.

»» این حرکت زشت را محکوم می‌کنیم و از دستگاههای مسئول می‌خواهیم هرچه سریعتر عاملان این اقدام ناجوانمردانه را به قصاص اسلامی برسانند.

»» قانون هم حداقل به نیروهای انتظامی حق استفاده از اسلحه در دفاع از خود را بدهد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =