. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 55879 تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 | 13:47 ب.ظ

امام جمعه عنبرآباد: بانیان وضع موجود نباید بر مسند مدیریت بمانند

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک پیشاپیش میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام گفت: در بیان فضائل امام حسن مجتبی علیه‌السلام همین‌قدر که رسول خدا (صلی الله علیه و آله)  امام حسن را بر روی […]

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و تبریک پیشاپیش میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام گفت: در بیان فضائل امام حسن مجتبی علیه‌السلام همین‌قدر که رسول خدا (صلی الله علیه و آله)  امام حسن را بر روی زانوی خودش نشاندند و فرمودند: این فرزند از من است که این مطلب گویای این حقیقت است که امام حسن (علیه السلام) مثل رسول مکرم اسلام جامع تمام فضائل الهی است.

وی گفت: از مهم‌ترین صفات و ویژگی‌های امام مجتبی (علیه‌السلام) جود، احسان، گذشت و بردباری است همان چیزی که جامعه امروز ما به‌شدت نیازمند پیاده کردن سیره عملی ائمه هدی مخصوصاً سیره امام مجتبی است.

ایشان با اشاره به فرصت شبهای قدر ابراز کرد: از ظرفیت عظیم شبهای قدر که این مراسم در مساجد شهرستان عنبرآباد نیز برگزار خواهد شد، غافل نشویم و از کنار این ایام به سادگی رد نشویم، لیالی قدر، تعیین سرنوشت است و مهم‌ترین عمل در شب قدر تفکر و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است در این شب‌ها و ساعت‌ها بیاییم با خود و خدای خود خلوت کنیم و برنامه بریزیم و این برنامه‌ها را تحویل امام‌زمان بدهیم و بگوییم آقا ما به آینده خودمان این چیزها را می‌خواهیم.

وی با بیان‌اینکه شب قدر شب تحول، تغییر و تقدیر است افزود: بیندیشیم که چه داده‌هایی را تقدیم حضرت کنیم تا امام‌زمان امضا کند؛ یعنی ما باید اندازه‌هایی را مشخص و معین کنیم و به خدای متعال بدهیم، تا برای سال بعد مان تقدیرات خوب و زیبایی داشته‌باشیم.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره‌ای به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارگزاران نظام افزود: بعد از دو سال، امسال الحمدالله این دیدار انجام شد و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را می‌توان نوعی مرامنامه اخلاق مسئولیت در نظام اسلامی دانست یکی از محورهای سخنان مقام‌معظم رهبری و توصیه‌های ایشان به مسئولان و دولت محترم، انقلابی و مردمی ماندن این دولت بود و یک مصداق مردمی بودن را سفرهای استانی دولت نام بردند و آن را کار خوب و گره‌گشا دانستند‌. ایشان افزود: تا دولت مردان در عرصه میدانی وارد نشوند خودشان نبینند یا از مردمی که خود در عرصه حضور دارند نشنوند و یا از اخبار موثق مطلع نشوند واقعیات را درک نمی کنند، فلذا نمی‌شود بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد تا راه درمان پیدا و نسخه درمان تجویز شود.

وی فرصت حضور بین مردم و ارتباط مستقیم با مردم را بسیار مغتنم دانست و افزود: مسئولان و مدیران باید برای گره‌گشایی از امور مردم از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند چراکه فرصت‌ها بسیار زود گذرند.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: بیست و نهم فروردین مصادف است با ۱۶ رمضان روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی که گرامی می‌داریم این مناسبت را و خداقوت داریم خدمت همه ارتشیان عزیز و نیروی زمینی که حقیقتاً به فرموده مقام‌معظم رهبری” ارتش یک سرمایه و ذخیره و اندوخته برای ملت ما است”.

وی افزود: مهم‌ترین بخش از امتیازات ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتن کادر تربیت‌شده مؤمن و انقلابی در منطقه‌ است که همیشه در تمام عرصه‌ها مورد تحسین مقام‌معظم رهبری قرار گرفته و به‌جرات می‌توان گفت ارتش جمهوری اسلامی بی‌نظیر ترین ارتش جهان است.

ایشان عنوان کرد: یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور محترم در راستای شفافیت‌سازی و انتشار اسامی ابر بدهکاران بانکی بود که الحمدلله گام اول برداشته شد که جای تقدیر دارد، اما قطعا این اقدام کافی نیست و باید با گام‌های بعدی تکمیل شود.

وی افزود: در زمینه مبارزه با فساد نوع برخورد قوه قضائیه و مواجهه با آن باید به‌گونه‌ای باشد که بازدارندگی لازم را برای جلوگیری از تکرار این اقدامات فساد آلود داشته باشد.

ایشان گفت: طبق فرمایشات خود رئیس‌جمهور محترم که بارها هم تکرار کردند این‌که بانیان وضع موجود نباید بر مسند مدیریت بمانند بسیار خوب اتفاقاً این مطالبه مردم هم هست مردم برای تحقق همین موضوع رای دادند، برای تغییر و تحول رای دادند و همچنان مردم منتظر هستند و مطالبه تغییر دارند اما می‌بینند که قطار تغییر و تحول بسیار بسیار کند حرکت می‌کند و بعضاً هم متوقف است و از آن طرف زمان هم به‌سرعت درحال سپری شدن و سرعت‌عمل دولت محترم دولت انقلابی و مردمی در تغییر و تحول مدیریتی کند است امیدواریم به‌زودی سرعت بگیرد و شاهد تحولات و تغییرات مدیریتی به نفع مردم باشیم.

ایشان عنوان کرد: بارها گفتیم ادامه این روند به ضرر مردم است، لذا دولت محترم تا این سنگ بنا و این زیرساخت را درست نکند حرکت پویا و جهادی و اقدام انقلابی صورت نخواهد گرفت بدون کادر قوی و کارآمد و منسجم و مردمی و انقلابی رشد و پویایی و حرکت حاصل نمی‌شود لازم است دولت انقلابی در موضوع تغییرات و تحولات مدیریتی تصمیمات انقلابی و اقدام انقلابی صورت دهد ان شاالله.

وی گفت: برخی روستاها در شهرستان با توجه به فصل تابستان با کمبود آب مواجهه شده اند که مسئولین باید برنامه و تلاش جدی داشته باشند و از مردم عزیز درخواست می شود در مصرف آب صرفه جویی نمایند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 10 =