. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 61989 تاریخ انتشار : جمعه 4 شهریور 1401 | 14:50 ب.ظ

امام جمعه عنبرآباد: مسئولان فرصت خدمت‌گزاری به مردم را غنیمت بدانند

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: از جمله درس های عاشورا، تحمل سختی ها و گرفتاری ها در زندگی و اعتماد و تکیه به بالاترین قدرت عالم یعنی خداوند متعال است. وی افزود: ضعف توکل به خداوند متعال در زندگی، عامل بسیاری از […]

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: از جمله درس های عاشورا، تحمل سختی ها و گرفتاری ها در زندگی و اعتماد و تکیه به بالاترین قدرت عالم یعنی خداوند متعال است.

وی افزود: ضعف توکل به خداوند متعال در زندگی، عامل بسیاری از مشکلات همچون عدم ازدواج به موقع، عدم فرزندآوری، ترس و عدم انجام بسیاری از کارهای خوب و مفید است‌.

ایشان عنوان کرد: برای تقویت توکل باید بدانیم رابطه توکل با ایمان یک رابطه عمیق است که هرچه ایمان قوی تر باشد توکل نیز محکم تر است و آن در سایه بالا بردن اعتماد به خداوند متعال صورت می گیرد.

وی افزود: این روزها جامعه انقلابی ما در کشاکش انبوهی از اطلاعات غلط اخبار دروغ، گزارش‌های نادرست و تحلیل‌های جهت‌دار قرار دارد فضاسازی رسانه‌ای گاهی تبدیل به مسئله اصلی کشور می‌کند و روی آن پردازش می‌کنه داشتن سواد رسانه‌ای یک ضرورت است توجه و تامل و شناخت شگردهای رسانه‌ای و روانی دشمن یک ضرورت مهم است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: دشمن در بحث گردش اطلاعات آزاد و ولنگاری فضای مجازی را به‌عنوان راهبردی‌ترین بستر جنگ شناختی در عصر حاضر مطرح می‌کند و به‌دنبال پشتیبانی عملیاتی این ماجرا است لذا باید با تبیین درست و به هنگام، تاب آوری ذهنی جامعه را تقویت کنیم و مشت بیگانه را در جنگ شناختی برای افکار عمومی با تبیین باز کنیم.

وی راجع‌ به موضوع مذاکرات برجامی گفت: بعد از رد و بدل شدن طرح‌ها و برگه‌های توافق ایران و چهار به‌علاوه یک و پیشنهادهای نهایی ایران به اروپا و آمریکا شاهدیم که آمریکا تا الان با تعلل و وقت‌کشی از پاسخ‌دادن به ایران طفره رفته‌است و این وقت‌کشی آمریکا نشانه استیصال او در مواجهه با ایران است.

ایشان عنوان کرد: امروز ایران انقلابی راه شکوفایی اقتصادی‌اش را در تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی و خنثی‌سازی تحریم ها پیدا کرده‌است و این اروپا است که باید فکری برای ماه‌های سخت زندگی شهروندانش پیدا کند، اروپا و آمریکا باید بدانند که دیگر لفاظی کردن و بازی با الفاظ پاسخ نمی‌دهد و باید واقع‌بین باید باشند.

حجت الاسلام بامری با اشاره و گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره دو شهید دولتمرد انقلاب اسلامی رجائی و باهنر بیان داشت: مسئولان نظام، امروز به سیره شهیدان رجایی و باهنر به ویژگی‌هایی همچون ساده‌زیستی، اخلاص، مردمی بودن، خدمت صادقانه و خالصانه کردن اقتدا کنند.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سنجش عملکرد دولت‌ها، میزان انطباق آن با انتظارات و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است. یک‌سال از آغاز دولت سیزدهم می‌گذرد اگر مروری داشته‌باشیم بر مطالبات و انتظارات رهبری معظم و حکیم و منطبق کنیم آن‌ها را بر عملکرد دولت، با توجه به اصول اساسی و اولویت‌های اعلامی رهبر انقلاب اسلامی در ارزیابی عملکرد دولت محترم نشان می‌دهد که دولت سیزدهم در بسیاری از این انتظارات دارای رویکردها و عملکردهای مثبتی بوده‌است، اما در برخی دیگر هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد و ان‌شاءالله امیدواریم با تلاش و خدمت و برنامه و اقدامات انقلابی دولت محترم همه مطالبات و انتظارات امام جامعه ان‌شاءالله محقق شود.

وی با اشاره به خدمت مسئولان و مدیران اجرایی به مردم شهرستان خصوصا فرماندار، از تلاش‌های ایشان تشکر کرد و گفت: مسئولان محترم فرصت خدمت‌گزاری به مردم را غنیمت بدانند لحظه‌ای هم از این فرصت نباید درنگ کرد و غافل شد چون بسیار بسیار این فرصت‌ها زودگذر است آنچه که در مسیر خدمت به مردم نقش بسزایی دارد و در کمیت و کیفیت خدمات تاثیر دارد در شناسایی و حل مشکلات نقش مهمی دارد و ظرفیت‌های وجودی را افزایش می‌دهد امیدواری، نشاط، پویایی، رشد، حرکت سریع توسعه، ایجاد همدلی و انسجام، وحدت و هم‌افزایی و حضور میدانی همه مسئولان در کنار همدیگر است

وی گفت: الحمدلله وحدت، همدلی و اتحاد در بین مسئولان اجرایی، قضایی، نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج در شهرستان الحمدلله احساس می‌شود و وجود دارد و همان‌طوری که نقصان‌ را باید گفت همان‌طوری که نقد باید کرد، همان‌طوری که مشکلات باید گفته شود و کوتاهی‌ها بیان باید بشود خوبی‌ها هم باید گفته شود زیبائی‌ها را هم باید گفت و این وحدت و همدلی نقطه مثبتی است که وجود دارد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =