. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 67008 تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 | 21:14 ب.ظ

صادق و صریح چون مرحوم زادسر جیرفتی

در چهارمین سالگرد اسمانی شدن مردی از جنس صداقت و صراحت، دست به قلم می شوم تا اعلام کنیم که شاگردی در مکتب زادسر را اموخته ایم و افتخار می کنیم که سالهای سال او را همراهی کردیم چون او تکرار ناشدنی بود و دیگر مثل او نخواهد امد.از انجا که بواسطه ی حرفه ی […]


در چهارمین سالگرد اسمانی شدن مردی از جنس صداقت و صراحت، دست به قلم می شوم تا اعلام کنیم که شاگردی در مکتب زادسر را اموخته ایم و افتخار می کنیم که سالهای سال او را همراهی کردیم چون او تکرار ناشدنی بود و دیگر مثل او نخواهد امد.
از انجا که بواسطه ی حرفه ی خبرنگاری ارتباطی نزدیک با او و سایر مسوولان داشته و داریم به صراحت می گویم که مسوولی دلسوز، صادق وصریح چون او ندیده و شاید دیگر نخواهم دید.


همگان واقف اند که زادسر جیرفتی مردی خاص بود.
در دوران جوانی ودر زمان تبعید مقام معظم رهبری در جیرفت ان معظم‌له را همراهی می کند و می شود از یاران و همراهانش و این اشنایی مسیری می شود که راه را در عرصه های مختلف به زادسر جیرفتی نشان می دهد.
با نظر مقام معظم رهبری به حوزه علمیه می رود و درس طلبگی می اموزد.
در دوران دفاع مقدس همراه و همگام رزمندگان لشکر همیشه پیروز ثارالله و یاران حاج قاسم در ۱۲ عملیات جنگی شرکت می کند و ان طور که همرزمانش می گویند رزمنده ای جسور بوده و از سویی دیگر با رفتارهای خود قوت قلبی برای رزمندگان دفاع مقدس بوده و سرانجام در یکی از عملیات های دفاع مقدس شیمیایی می شود و این نشان و زخم جنگی را تا پایان عمر شریفش به همراه داشت.
خاطرات یک طلبه از جبهه‌ های جنگ را به رشته ی تحریر در می اورد که رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوریشان برآن کتاب تقریظ داشتند و نوشتند که “زادسر خوش ذوق و خوش سلیقه است” .
با مشورت مقام معظم رهبری وارد عرصه ی نمایندگی مجلس می شود و سه دوره افتخار نوکری مردم جیرفت و عنبراباد در مجلس شورای اسلامی را به یدک می کشد.
“مدرس زمان” از او یاد می کردند و حتی به او “ای تی من” مجلس نیز لقب داده بودند.
در قوه قضاییه سالهای سال منشأ خدمات بود و بخصوص در معاونت امور بین الملل قوه قضایه، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان قم و در نهایت در مرکز فقهی قوه قضاییه نقش آفرینی کرد.
او سالهای بعد از دوران نمایندگی مجلس با دعوت مستقیم از سوی رهبر انقلاب به نهاد امامت جمعه می اید و امام جمعه اسد اباد همدان می شود و ۱۷ ماه از عمر شریفش را در شهر سید جمال الدین اسد ابادی می گذراند و در آنجا نیز خدمات ارزشمندی را انجام می دهد.
زادسر جیرفتی در طول ۱۲ سال نمایندگی مجلس شورای اسلامی، خدمت در قوه قضاییه و نهاد امامت جمعه اسد اباد همدان خاطرات خوبی را به یادگار گذاشت.
مردی که همراه و همگام با ولایت بود و در اخرین روزهای عمر شریفش نیز مردم را دعوت به ولایتمداری و ولایت پذیری کرد و این ذوب در ولایت بودن از افتخارات این مرد بزرگ بود و همیشه رمز عاقبت بخیری را حرکت در مسیر ولایت می دانست.
در دوران نمایندگی مجلس پیگیری های مستمری را در جهت توسعه و آبادانی این دیار داشت و استقرار ادارات کل در جنوب استان از جمله تلاش های ان فقید بزرگوار بود.
زادسر جیرفتی صادق و صریح،پیگیر و دلسوز، خطیب و سخنور، قلم بدستی چیره بود و صراحت بی مثال او در بیانش نمونه بود.
زادسر صادق و صریح بود چون پاکدست بود و به گواه مردم و حتی مخالفانش او ساده زیست بود و هیچ نقطه سیاهی از دست بردن در بیت المال در کارنامه مسؤولیتی او وجود نداشت.
او در نهایت در ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۷ چشم از این دنیا بست و به معبود خود شتافت و بسیاری از مردم، دوستان و خانواده اش را در غم فرو برد.
اما یادمان باشد که مردان بزرگ تکرار نشدنی و فراموش ناشدنی هستند و هرگز راه، مرام و منش او فراموش نخواهد شد و این خصلت ها در مکتب زادسر ادامه دارد.
شادی روح مرحوم مغفور زادسر جیرفتی و فرزند عزیزش محمد محسن زادسر فاتحه بعد از صلوات…
✍بهروز محمدی
مدیر مسوول نشریه منطقه ای استدلال
بیست و چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + ده =