. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 67099 تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 بهمن 1401 | 10:20 ق.ظ

کارگاه آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی در شهر مردهک برگزار شد.

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان کارگاه آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی در شهر مردهک برگزار شد. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، کارگاه آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی مختص زوجین جوان با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب […]

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان کارگاه آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی در شهر مردهک برگزار شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، کارگاه آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی مختص زوجین جوان با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و همکاری موسسه قرآن و عترت نورالثقلین عباد الرحمن جیرفت با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و دکتر افضلی سخنران ویژه این کار گاه در مدرسه شبانه روزی ریحانه شهر مردهک برگزار شد.

بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این کارگاه گفت: دولت سیزدهم سعی کرده برنامه ها به مردم واگذار نماید و اداره کل فرهنگ و ارشاد به عنوان ناظر است.

وی تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مبنای عدالت فرهنگی به جهت کاهش آسیب های اجتماعی اعتباراتی به موسسات تخصیص داده است و تاکنون برنامه های بسیاری برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه شهر مردهک از اصالت فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است، گفت: باید اصالت گذشتگان خودمان را حفظ کنیم و درگیر فرهنگ غرب نشویم و از فرهنگ اصیل خودمان دور نشویم.

مسلمی مهنی ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بین خانواده ها را یک ضرورت دانست و گفت: هر منطقه ای یک هویت دارد اگر این مهم گرفته شود چیزی جایگزین می شود که جبران پذیر نیست و فاصله گیری از هویت ایرانی و اسلامی برای نسل ما یک خطر بزرگ است.

وی گفت: اگر زوجین در ابتدای زندگی نابهنجاری یا کج رفتاری اجتماعی داشته باشند قطعا فرزندان آنها آینده خوبی نخواهند داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی جنوب کرمان از برگزاری ویژه برنامه فرهنگی در شهر مردهک خبر داد و گفت: در جهت شادی و نشاط اجتماعی بنا داریم یک برنامه فرهنگی و هنری در شأن مردم این منطقه برگزار نماییم.

 دکتر افضلی استاد و روانشناس در این کارگاه، خانواده را پایگاه ساخت جامع و یک نهاد اثرگذار و بنیادی در جامعه دانست و گفت: دلیل خیانت بعضی افراد این است که انسان ها نتوانستند عشق ورزی نمایند و محبت خودشان را به یک دیگر اثبات نمایند.

وی با بیان اینکه مسائل مالی بنیاد خانواده است، افزود: اما یک خانواده موفق تنها به پول و ثروت نیاز ندارد بلکه محبت، وفاداری و …. از جمله ضروریات است.

افضلی علت نیمی از پرونده های طلاق را پرخاشگری کلامی دانست و عنوان کرد: در لحظه تصمیم نگیریم در اشتباهات به راحتی همدیگه را ببخشیم و نگرش توجه آمیز و رفتار ماهرانه در زندگی مشترک داشته باشیم.

 این کارگاه با اجرای موسیقی، قرعه کشی، اهدای جوایز و …. همراه بود.

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۵۶

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =