. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 67103 تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 | 14:28 ب.ظ

امام جمعه عنبرآباد: مسئولان قدردان مردم باشند و خدمت مضاعف کنند

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و تسلیت ایام شهادت امام کاظم علیه السلام گفت: هارون الرشید در زمان امام کاظم علیه السلام درباره افزایش جمعیت پیروان اهل بیت، احساس خطر کرد و لذا شیعه کشی را رواج داد مخصوصاً […]

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و تسلیت ایام شهادت امام کاظم علیه السلام گفت: هارون الرشید در زمان امام کاظم علیه السلام درباره افزایش جمعیت پیروان اهل بیت، احساس خطر کرد و لذا شیعه کشی را رواج داد مخصوصاً کشتن سادات و افرادی که منتسب به اهل بیت بودند.

وی افزود: امام کاظم علیه السلام در بدترین شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، برای اینکه خللی در مسیر دین به وجود نیاید فرزندان زیادی داشتند که این تهدید را از بین ببرند به همین جهت پرچمدار نهضت فرزندآوری در تاریخ تشیع این امام همام است.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به جنگ جمعیتی خاطرنشان کرد: جنگ جمعیتی که مدل جنگی امروز است، به جای صرف هزینه های هنگفت برای کشتن انسانها و دادن تلفات انسانی، کاری می کند که از به دنیا آمدن انسان ها جلوگیری شود، همان سیاستی که در سال ۱۹۴۸ طی قراردادی بین ارتش آمریکا و دانشگاه جان هاپکینز در مریلند منجر به تأسیس رشته دانشگاهی ارتباطات سلامت عمومی با هدف ارائه یک برنامه هماهنگ جهانی برای کاهش جمعیت کشورهای کمتر توسعه یافته شد.

وی افزود: بحث جمعیت یک موضوع حیاتی و ضروری در جهان است که راه علاج آن، فرزندآوری و تکثیر نسل است که جلوی این خطر را با فرزندآوری باید گرفت، امام کاظم علیه السلام وقتی دیدندکه جنگ جمعیتی را دشمن راه انداخته است، فرزند آوری را ترویج کردند، نه فقط خودشان بلکه به اطرافیان خودشان را هم ترغیب کردند به ازدیاد نسل.

ایشان با اشاره به فرا رسیدن ۲۷ رجب روز عید مبعث رسول مکرم اسلام گفت: این روز بزرگ رخدادی است که سرنوشت انسانها را تا قیامت تغییر داد؛ آنجایی که خداوند متعال تاج بندگی خود را بر سر دردانه هر دو عالم حضرت محمد صلوات الله علیه نهاد و اینجا بود که مبعث، بزرگترین عید مسلمانان و بلکه انسان های آزاده دنیا شد.

ایشان عنوان کرد: مبعث روزی است که باید در آن تفکر کرد و فرصتی است که ما در اخلاق و رفتار خویش دقیق شویم، بیندیشیم و فاصله خود را با رسول مکرم اسلام بسنجیم و برای رسیدن به قرب به او با اقتدا کردن به منش رسول خدا تلاش کنیم که فاصله ها را کم کنیم لذا یکی از رسالت های مهم بعثت، هدایت انسان به سوی کمال است.

ایشان همچنین با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان المعظم گفت: ماه شعبان ماه رحمت های خاص خداوند متعال است، در ماه شعبان از مناجات عظیم القدر شعبانیه غافل نشویم.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره‌ به راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال در کشور گفت: در حقیقت ۲۲بهمن، روز مردم است که الحمدلله این معجزه حضور مردم امسال هم از نظر جمعیت و کیفیت یک روز تاریخی به ثبت رسید.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: حضور تاریخی مردم هم بر سرمایه اجتماعی ایران و نظام اسلامی افزود و هم پشت دوستان انقلاب را در جهان گرم کرد و هم دشمنان را مبهوت و متحیر ساخت و نشان داد مردم نجیب و صبور ما علیرغم همه نقدها و همه اعتراضاتی که دارند، آنگاه که پای اصل نظام و تمامیت ارضی ایران به میان می آید با هوشمندی و بصیرت کم نظیر، به منافع ملی و آرمانهای انقلابی
وفا دارند.

وی گفت: مسئولان عزیز قدردان ملت باشند و خدمت مضاعف به مردم را بیش از گذشته در دستور کار خود قرار دهند و در این میدان همت گمارند که فرصت ها زود گذر است.

وی افزود: این مسئولان هستند که با پایبندی هرچه بیشتر به آرمان‌های انقلاب، مردم عزیز ایران و ایجاد شفافیت بهتر در همه امور، در گرفتن تصمیم‌های اساسی و موثر برای پیشرفت همه جانبه کشور، اهتمام جدی به تولید، اعتماد به سازندگان متخصص و متعهد داخلی، به کارگیری حداکثری نخبگان در تمامی عرصه های اداره کشور، گسترش دیپلماسی اقتصادی در کشورهای مختلف، حذف واردات کالاهای غیرضروری، تسهیل ازدواج جوانان، ارتقاء سطح فرهنگ و معیشت، با مردم و بین مردم زندگی کردن و تفکر و عمل جهادی داشتن شیرینی پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی را به کام مردم بچشانند.

وی در پایان از حضور حماسی مردم و مسئولین شهرهای عنبرآباد، مردهک و دوساری در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر و قدردانی کرد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =