. شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 68566 تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1401 | 23:06 ب.ظ

حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد: قران کریم سه نوع جوان را معرفی کرده است

به گزارش کنارصندل حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: قران کریم سه نوع جوان را معرفی کرده است دسته اول جوانه های خود باز هستند جوان هایی هستند […]

به گزارش کنارصندل حجت الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: قران کریم سه نوع جوان را معرفی کرده است دسته اول جوانه های خود باز هستند جوان هایی هستند که در جامعه هضم می شوند به هر سمت و سو و جهتی حرکت می کنند این دسته از جوانه ها یک شعار بین المللی دارند و آن این است که گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو که این غلط است.

وی افزود: دسته دوم جوانانی هستند که در جامعه در برابر آلودگی ها مقاومت می‌کنند یعنی خود ساز و خود نگهدار هستند.

ایشان گفت: دسته سوم جوانانی هستند که دگر سازند سعی می کنند جامعه را تغییر بدهند، تحول ایجاد کنند مانند حضرت ابراهیم نبی که جوانی است و جامعه را تکان می دهد.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه نگاه امروزی جامعه ما به جوان و دوران جوانی نگاه صحیحی نیست گفت: این نوع نگاه با واقعیت های روحی و جسمی و توانایی های یک جوان سازگاری ندارد که اگر نگاه دین و روایات به جوانان به درستی درک شود و فهمیده شود میزان خطای جامعه امروز ما بیشتر معلوم میشود.

ایشان خاطرنشان کرد: وجود نازنین علی اکبر علیه السلام یکی از اسوه های دینی، تاریخی و حماسی ما است یک اسوه و الگوی متعالی برای جوانه های ما که نمونه‌های بارز تاثیر این الگوی متعالی را میتوان در حماسه پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و در نهضت جهانی مقاومت علیه استکبار در کمک های مومنانه و فعالیت‌های جهادی می توانیم مشاهده کنیم.

وی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه افزود: در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن الحسن امام زمان علیه السلام قرار داریم یکی از مهم ترین شب های این ماه شب نیمه شعبان است که طبق روایات هم درجه با شب قدر است که باید از قدرت شب قدر نیمه شعبان استفاده کنیم.

امام جمعه عنبرآباد با طرح این پرسش که دلیل دشمنی های آمریکا و چند کشور اروپایی و برخی از دولت های عربی و برخی از گروه‌ها و جریان‌های ها با جمهوری اسلامی ایران چیست؟ گفت: باید گفت راز این دشمنی ها بیدار شدن و به خود آمدن است، روی پای خود ایستادن و اعتماد به نفس پیدا کردن و خود باور شدن ملت ایران و عزم و اراده اش برای پیشرفت است.

وی افزود: جمهوری اسلامی و ملت عزیز ایران، هیچ وقت به دنبال دشمن تراشی نبوده و نیست اما بر اساس عقل و شرع و اصول انسانی با ظلم و ظالم در هر شکل و سطحی مخالف است و در حد توان خود از مظلوم دفاع می‌کند و بسیار روشن است که معنای این سیاست عقلانی و انسانی دشمن تراشی نیست.

ایشان خاطرنشان کرد: به حمدالله نظام سلطه امروز با شکست مواجه شده است که بارزترین نشانه این شکست حماسه تاریخی و راهپیمایی ملت بصیر و وفادار ایران اسلامی در ۲۲ بهمن امسال بود.

وی با اشاره به روز احسان و نیکوکاری گفت: روز احسان و نیکوکاری رویدادی است که هر ساله در آستانه فرا رسیدن سال نو با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری و بسیج منابع عمومی کشور در تامین مایحتاج خانواده های نیازمند و کمک به تحکیم بنیان خانواده های محرومان و جمع آوری هدایا و کمک های مردمی و توزیع بین محرومان کشور اجرا می شود که انشاالله همه ما در این سنت حسنه و ماندگار سهیم باشیم.

ایشان با بیان اینکه چرا نرخ تورم بالای ۴۰ درصد هنوز در دولت کنونی تداوم دارد گفت: اولا اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی باعث شد نرخ تورم که به ۳۹% نزدیک شده بود چند درصدی رشد کرد، ثانیاً اغتشاشات پاییز و تشدید جنگ شناختی و ناامن سازی فضای کشور سرمایه گذاری و تجارت خارجی بالا برود و حرکت سرعت گرفته کند شود، ثالثا جنگ سهمگین اقتصادی با تمرکز بر بازار ارز و طلا در هفته های اخیر هم جزو موانع کاهش تورم است رابعا برخی سیاست گذاری های نادرست و یا تأخیر در اقدام در حوزه ارز و طلا و کالا در تداوم تورم بالای ۴۰درصد قطعاً نقش دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نشان داده است که برای تحقق منویات امام جامعه عزم و اراده جدی دارد، البته رویکرد ارزشمند و جهت‌گیری کاملاً درست و پیشران به اضافه روحیه جهادی اکثر اعضای دولت، خصوصاً رئیس جمهور محترم انتظار مردم نجیب و صبور ما را از این دولت بالا برده است که انتظار به حق مردم همین است.

وی افزود: مسئولان با تلاش مضاعف و جهاد اقتصادی سختی فشار معیشتی را از روی دوش مردم بردارند امید است ان شاءالله در این مقطع تاریخی هم پیروزی از آن مردم ایران خواهدبود‌.

خطیب جمعه عنبرآباد گفت: باید از مبادله ارز در بازار آزاد که تنها چند صد یا چند هزار دلال از آن منتفع میشوند جلوگیری شود، باید از اختصاص ارز به تقاضاهای نامشروع ارزی جلوگیری شود و در این مورد اگر نیاز به قانون گذاری جدید هست باید برای آن به سرعت چاره اندیشی شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =