. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 68756 تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 | 13:27 ب.ظ

افتتاح خانه بهداشت خیر ساز کوتک بالا

خدامراد میرآبادی عصر روز یک شنبه حاج علی شعبانی فرماندار کهنوج و دکتر خیر خواه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خانه بهداشت خیر ساز کوتک بالا را به بهره برداری رساندند . در این سفر که سر کار خانم رزاق پور ریاست محترم مرکز بهداشت کهنوج ، سر کار خانم بیگ زاده معاون دانشگاه […]

خدامراد میرآبادی

عصر روز یک شنبه حاج علی شعبانی فرماندار کهنوج و دکتر خیر خواه ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خانه بهداشت خیر ساز کوتک بالا را به بهره برداری رساندند .

در این سفر که سر کار خانم رزاق پور ریاست محترم مرکز بهداشت کهنوج ، سر کار خانم بیگ زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی ، جناب آقای رامشک معاون برنامه ریزی فرمانداری ، جناب آقای رضایی بخشدار مرکزی ، دکتر خزاعی رئیس دفتر نماینده ی محترم مردم شریف حوزه ی انتخابیه پنج شهرستان جنوبی حاج آقا شکرالهی، نماینده خیرین و جناب آقای شهرام شهریاری کوتکی دهیار روستای کوتک بالا و جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه ی بهداشت و درمان کهنوج و اهالی روستا و اصحاب رسانه ، دکتر خیر خواه و حاج علی شعبانی را همراهی می کردند ، سر کار خانم رزاق پور در خصوص ساخت این مرکز بهداشت گفت:

اهدای ۴۵۰ متر مربع زمین توسط خیر محترم عزت شهریاری کوتکی و تامین اعتبار آن توسط تعدادی از خیرین به مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان با زیر بنای یک صد و ده متر صورت گرفته که بهورز این مرکز خانم شهریاری بومی روستا و از فارغ التحصیلان مرکز بهورزی کهنوج است که بلافاصله پس از فراغت از تحصیل کار خود را در این مرکز شروع کرده است که جا دارد از خیرین محترم و نماینده ی آنها قدر دانی کنم .

در ادامه جناب آقای دکتر خیر خواه ضمن نکو داشت این کار خداپسندانه گفت: مرکز جامع سلامت ما در روستای رشکرد با وجود پزشک ، یاری رسان بهورزان ما در خانه های بهداشت است و ما بنا داریم همان طور که تجهیزات را در اختیار این مرکز قرار داده ایم هم حصار کشی و هم وسایل سرمایشی و حیاط سازی آن را تامین کنیم .

وی یادآور شد: این مرکز به لحاظ وسعت ساخت و استحکام لازم یکی از بهترین مراکز خدمات رسانی ما در حوزه ی بهداشت خواهد بود و ان شاءالله با استقرار دانشکده های زیر گروه دانشگاه که امورات و اخذ مجوزات آنها رو به پایان است، نیروی انسانی مورد نیاز را در این دانشکده تامین و تربیت خواهیم کرد .

دکتر خیر خواه پیشرفت فیزیکی بیمارستان تخصصی ۲۲۰ تخته خوابی کهنوج و استقرار ام . آر . ای کهنوج را مثبت و رو به جلو توصیف و عنوان کرد ان شاءالله در آینده ی نزدیک مشکلات مردم در خصوص تامین پزشک متخصص و تجهیزات بیمارستانی و پیش بیمارستانی رفع خواهد شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: نظام سلامت و بهداشت و درمان مردم ۷ شهرستان جنوبی را با عزم راسخ دنبال خواهم کرد و از هجمه های ناصواب و ناروا خسته نخواهم شد و همکاران بنده نیز در دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستانها و مراکز زیر مجموعه ی آن این آمادگی را دارند تا دغدغه های مردم را در زمینه های پزشکی و بیمارستانی رفع کنند و هیچ تبعیضی در بحث تامین اعتبارات و تخصیص تجهیرات قائل نخواهیم بود و متناسب با زیر ساختها و توسعه و تجهیز مراکز درمانی روند خدمت رسانی به مردم را تسهیل خواهیم کرد .

آقای شعبانی فرماندار شهرستان کهنوج خدمات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت را مهم برشمرد و از حضور ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در دورترین مراکز بهداشتی قدر دانی کرد .

آقای بهرام شهریاری کوتکی رئیس شورای روستای کوتک بالا ضمن خوش آمد گویی به جمع حاضر از خدمات نظام و انقلاب نام برد و خاطر نشان کرد: الحمدالله در این مدت به کمک سایر اعضای محترم شورای روستا و دهیار توانستیم با تعبیه ی ۶۰ پایه چراغ روشنایی معابر راه ارتباطی که از مسیرهای پر ترافیک به شمار می رود را تامین کنیم .

وی گفت : با اهدای ۳۰۰۰ متر مربع زمین توسط پدرم به دهیاری کار بتن ریزی زمین چمن مصنوعی در حال انجام است که بنا داریم ان شاءالله یک مکان ورزشی ، تفریحی چند منظوره را در این روستا ایجاد کنیم .لیکن مهمترین مشکل مردم این روستا کمبود آب شرب است که با شروع شدن فصل گرما حادتر می شود

وی از فرماندار و معاون و بخشدار و رئیس دفتر نماینده خواست راه مواصلاتی کهنوج – کوتک را که بیش از ۲۰ سال از آسفالت آن می گذرد و هم اینک مستهلک شده را در دستور کار برای روکش جدید و در صورت امکان تعریض قرار دهند

آقای رامشک در خصوص تامین آب شرب روستای کوتک گفت : اعتبار لازم آن جذب شده و به مرحله ی مناقصه رفته و در صورت مشخص شدن پیمانکار آن ، آب رسانی به مردم را وظیفه ی خود می دانیم

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =