. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 68730 تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 | 13:13 ب.ظ

اولین نمایشگاه و بازارچه دستاوردهای دانشجویی”کارینو” در دانشگاه جیرفت راه اندازی شد

اولین نمایشگاه و بازارچه دستاوردهای دانشجویی”کارینو“ با هدف توسعه و تقویت کارآفرینی و تأکید بر توسعه کسب و کار و اشتغال دانشجویان در دانشگاه جیرفت افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت دکتر امیدعلی اسماعیلی‌پور در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: امروزه دانشگاه های نسل سوم در دنیا، حوزه های نوآوری، […]

اولین نمایشگاه و بازارچه دستاوردهای دانشجویی”کارینو با هدف توسعه و تقویت کارآفرینی و تأکید بر توسعه کسب و کار و اشتغال دانشجویان در دانشگاه جیرفت افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه جیرفت دکتر امیدعلی اسماعیلی‌پور در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: امروزه دانشگاه های نسل سوم در دنیا، حوزه های نوآوری، شتاب دهی و کارآفرینی را به صورت جدی در دستور خود قرار داده اند و دانشگاه جیرفت در این راستا سعی دارد دانشجویان را به سمت کارآفرینی سوق دهد.

دکتر اسماعیلی‌پور با تاکید بر اهمیت توسعه کارآفرینی در دانشگاه ها، افزود: انتظار می رود دانشجویان و اساتید دانشگاه جیرفت با توجه به اهمیت بحث کارآفرینی، حرکت های ارزشمندی را در این راستا رقم بزنند.

وی ضمن قدردانی از همکاران و دانشجویان فعال در برگزاری این نمایشگاه، خاطر نشان کرد: امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه هایی سبب بالندگی و امیدآفرینی در نسل جوان شده و زمینه را برای رشد و اعتلای دانشگاه، شهرستان و منطقه فراهم سازد.

در ادامه این آیین دکتر آتنا نعیمی رئیس دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه جیرفت گفت: این نمایشگاه که برای اولین‌بار به مدت دو روز در دانشگاه جیرفت برگزار شد؛ دانشجویان تولیدات و محصولات خود شامل صنایع‌دستی، وسایل تزئینی، زیورآلات، مواد خوراکی، گیاهان تزئینی و… را در معرض دید و فروش بازدیدکنندگان قرار دادند.

با توجه به استقبال کم نظیری که از این نمایشگاه به عمل آمد حدود ۱۳ میلیون تومان درآمد حاصل از این بازارچه بود که همه آن به دانشجویان کارآفرینی که محصولات و دستاوردهای خود را به فروش رسانده بودند، تعلق می‌گیرد.

رئیس دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه نیز اظهار داشت سه غرفه از غرفه های نمایشگاه به بانوان دانشگاه با مدیریت مشاور رئیس در امور بانوان اختصاص داده شده بود.

وی مهمترین اهداف این نمایشگاه را ایده پروری، آشنایی با بازار و همچنین توسعه و رشد فعالیت های بانوان بر شمرد.

در ادامه افتتاحیه کارگاه آموزشی حوزه کسب کار برای دانشجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جیرفت این نمایشگاه با همکاری دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت، مشاور امور بانوان رئیس دانشگاه و کانون های فرهنگی  دانشگاه جیرفت برگزار شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 2 =