. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 68768 تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 | 14:05 ب.ظ

رئیس انجمن سیب‌زمینی: صادرات سیب‌زمینی مازاد بر نیاز داخل با اخذ عوارض آزاد شود

به گزارش کنارصندل به نقل از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی خسرو طالبی گفت: از معاونت بازرگانی وزارت جهاد تقاضا داریم بر بازار نظارت قوی داشته باشد زیرا انجمن قوه قهریه برای نظارت بر بازار ندارد. وی بیان کرد: سیب زمینی تازه در جیرفت را ۹هزار تومان از کشاورز می‌خرند و در تهران با […]
خسرو طالبی می‌گوید: تولید سیب زمینی کشور مازاد بر مصرف داخلی بوده و دپوی انبارها در آستانه نابودی است؛ از این رو از دولت می‌خواهیم مجوز صادرات این محصول را حتی با اخذ عوارض صادر کند.

به گزارش کنارصندل به نقل از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی خسرو طالبی گفت: از معاونت بازرگانی وزارت جهاد تقاضا داریم بر بازار نظارت قوی داشته باشد زیرا انجمن قوه قهریه برای نظارت بر بازار ندارد.

وی بیان کرد: سیب زمینی تازه در جیرفت را ۹هزار تومان از کشاورز می‌خرند و در تهران با قیمت ۲۴هزار تومان در بازار به فروش می‌رسانند و یا ۷هزار تومان سیب زمینی را از تولیدکننده‌ای که یکسال با سرمایه و جانش زحمت کشیده است و خشکسالی و تگرگ را تحمل کرده خریداری می‌شود ولی در فروشگاه ها با قیمت ۲۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس انجمن سیب‌زمینی گفت: مسئولین نیز معتقدند که این قیمت گران است ولی برای تولیدکننده حتی قیمت تمام شده محصولش نیز نیست.

خسرو طالبی تقاضا کرد: سرمایه کشور در حال نابودی است. تا پایان سال حتی با عوارض ۱۲درصد یا کمتر از ۱۲درصد سیب زمینی‌های مازاد صادر شود ، زیرا سیب زمینی‌ها در انبارها در حال جوانه زدن و نابودی هستند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 17 =