. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 68802 تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | 08:32 ق.ظ

شهرداری جیرفت، به وقت حجت

محمد افشارمنش هرچه دست روی دلم گذاشتم و به قلمم نهیب زدم بشکن، خفه خون بگیر، اینقدر دشمن تراشی نکن! ولی انگار یکی در درون من فریاد می زد: زبانی که حق را نگوید به درد لیسیدن بستنی قیفی می خورد!پس به قول علیرضا قزوه، شاعر معاصر، ببخشید پایم را از گلیمم بیشتر دراز می […]

محمد افشارمنش

هرچه دست روی دلم گذاشتم و به قلمم نهیب زدم بشکن، خفه خون بگیر، اینقدر دشمن تراشی نکن! ولی انگار یکی در درون من فریاد می زد: زبانی که حق را نگوید به درد لیسیدن بستنی قیفی می خورد!
پس به قول علیرضا قزوه، شاعر معاصر، ببخشید پایم را از گلیمم بیشتر دراز می کنم! تقصیر کوچکی گلیم است!
خیر سرمان یک دفعه آمدیم روشنفکر بازی در بیاوریم و برای چابک کردن شورای شهر و شهرداری جوانگرایی کردیم و با پشت پا زدن به گیس سفید کرده ها و با تجربه ها، اکثر نمایندگان را برای این پارلمان شهری از قشر جوان انتخاب کردیم! تا با استفاده از انرژی، سرزنده ای و پتانسیل جوانی و نیز ارائه ایدهای نو که در تبلیغات انتخاباتی شعارش را می دادند
کن فیکون کنیم و شهرمان را زیر رو!
اما حیف که چه فرصت سوزی هایی شد تا به آخرین سال عمر شورا نزدیک شدیم!
به چه کسی بگوئیم شورای شهر ما چند ماه تمام هم غمش را گذاشت که جناب حسین زاده را از اریکه قدرت پایین کشیده و از سمت شهرداری برکنار کند؟ و چند ماه دیگر بکوب تلاش کرد تا جناب معناصری را متقاعد کند که از عضویت در شورا استعفا داده و شهرداری جیرفت را بپذیرد!
دوباره چند ماه زمین و زمان را به هم دوختند و وساطت هیچ ریش سفیدی را نپذیرفتند تا جناب معناصری منتخب خودشان را از شهرداری عزل کنند !
نکته قابل تاملش اینجاست که سه باره چند ماه در خفا و در جلا جان دادند که مجدد همان جناب حسین زاده ی معزول دست خودشان را به شهرداری برگردانند! آن هم نشد تا اینکه نوبت به جناب حجت دلفاردی، دیگر عضو شورای محترم شهر رسید و در پوستش رخنه کردند و در گوشش خواندند و دمیدند که از اول اشتباه کردند و چطور متوجه تخصص و تجارب ارزنده او نشدند و این قبا فقط برازنده ی تن اوست و لاغیر!!!
زمزمه کردند:
آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم
یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم
حالا من مانده ام اگر این نمایندگان شریف، خدایی نکرده یک بار دیگر از کرده ی خود پشیمان شوند و بخواهند حجت را هم مثل قبلی ها کله پا کنند، وقت دارند؟ یا بخت با حجت یار است و عمر کاری این شورا کفاف عزلش را نمی دهد!
ولی مطمئن هستم اگر شهروندان جیرفتی یک کوچلو همتی کنند و دور بعدی هم به همین عزیزان اعتماد کرده و مجدد برگ رای شان را به نامشان مزین کنند بعید نیست که بهتر از این دوره عمل کنند!
شاید! نمی دانم!
که حضرت مولانا گفته است:
حاصل عمرم سه سخن بیش نیست
خام بودم، پخته شدم، سوختم

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =