. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 68791 تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | 08:29 ق.ظ

۳٠ هزار اصله نهال جنگلی در روز درختکاری در جنوب کرمان غرس شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه مراسم روز درختکاری در شهرستان جیرفت گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال در عرصه های منابع ملی هفت شهرستان جنوبی غرس شد. به گزارش خبرنگار پیام طبیعت جنوب کرمان، صبح امروز و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه مراسم روز درختکاری در شهرستان جیرفت گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال در عرصه های منابع ملی هفت شهرستان جنوبی غرس شد.

به گزارش خبرنگار پیام طبیعت جنوب کرمان، صبح امروز و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری، جمعی از، مسئولان، همیاران طبیعت، تشکل های مردم نهاد و مردم طبیعت دوست شهرستان جیرفت با حضور در کیلومتر ۸ جاده جیرفت دلفارد، اقدام به غرس چندین اصله نهال کردند.

در این آئین که به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری برگزار شد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: ۱۵ اسفند ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و مسئولان کشور و قشرهای مختلف مردم به صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم‌های درختکاری که در عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود، اقدام به کاشت نهال می‌کنند.

احمد احمدپور ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری حفاظت و حراست از عرصه های منابع ملی را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصت بسیار مناسبی برای فرهنگ‌ سازی حفظ عرصه های جنگلی است که باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر اشاعه و ترویج فرهنگ درختکاری در بین احاد جامعه گفت: در همین راستا و به منظور توسعه فضای سبز، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ۳٠ هزار اصله نهال از انواع نهال غیر مثمر از جمله اکالیپتوس، ناترک، شب خشب و شیشه شور در ۷ شهرستان جنوبی با حضور مسئولان و طبیعت دوستان غرس شد.

قاسم رحیمی نیا، در ادامه سطح عرصه های جنگلی جنوب کرمان را ۴۸۳ هزار هکتار ذکر و اظهار داشت: به منظور توسعه فضای سبز و جنگل، حفظ عرصه های طبیعی و نیز احیای جنگل ها و در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۳۷٠ هزار اصله‌ نهال رایگان در هفته منابع طبیعی بین متقاضیان و بهره‌برداران توزیع می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم و نهادهای دولتی و با توجه به‌ شعار هفته منابع طبیعی” درخت برای زندگی_باهم بکاریم برای ایرانی سرسبز ایرانی قوی” بتوانیم در این عزم ملی و منطقه ای برای توسعه فضای سبز که به حیات انسان مرتبط است گامی موثر برداریم.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =