. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 75696 تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 | 10:52 ق.ظ

جذب پرستار و ماما در مراکز بهداشتی درمانی بلوک/تسهیلات زایمانی بلوک آماده تجهیز و بهره برداری

دکترعلی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:جذب پرستار و ماما در مراکز بهداشتی درمانی بلوک/تسهیلات زایمانی بلوک آماده تجهیز و بهره برداری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: خانه بهداشت نیمه تمام حسین آباد و پانسیون پزشک سوم مرکز بلوک تکمیل خواهد شد و مرکز تسهیلات زایمانی هم با تامین برق مورد نیاز […]

دکترعلی اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:
جذب پرستار و ماما در مراکز بهداشتی درمانی بلوک/تسهیلات زایمانی بلوک آماده تجهیز و بهره برداری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: خانه بهداشت نیمه تمام حسین آباد و پانسیون پزشک سوم مرکز بلوک تکمیل خواهد شد و مرکز تسهیلات زایمانی هم با تامین برق مورد نیاز تجهیز و راه اندازی می شود.

به گزارش کنار صندل به نقل از روابط عمومی دانشگاه ،دکتر علی اصغر خیرخواه در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی اسماعیلی و بلوک با حضور دکتر اعظمی نماینده مجلس،معاون بهداشتی،دکتر مقبلی رئیس مرکز بهداشت و مسئولان محلی اظهار داشت: به کمبودهای بهداشتی و درمانی منطقه اشراف داریم، قسمت عمده مشکلات ساختاری است و نیاز به اعتبار دارد.
وی با بیان اینکه توزیع خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس سامانه سیب انجام می شود افزود: نیرو بر اساس جمعیت ساکن در منطقه اختصاص داده میشود و شاخص وزارت بهداشت جمعیت است، طبق قانون و بر اساس جمعیت ۲ پزشک باید در این منطقه فعالیت داشته باشد، اما با پیگیریهای صورت گرفته و بر اساس ضرورت پزشک سوم هم طی یکماه گذشته مستقر شده است.
خیرخواه با اشاره بر اهمیت بکارگیری نیروی بومی و ماندگار در منطقه تصریح کرد: مردادماه امسال وزارت بهداشت آزمون استخدامی دارد که کمبودهای نیروهای بهداشتی به میزان قابل توجهی برطرف خواهد شد در این آزمون برای درمانگاه بلوک جذب ماما و پرستار در نظر گرفته شده است.
خیرخواه خاطرنشان کرد: خانه بهداشت نیمه تمام حسین آباد و پانسیون پزشک سوم مرکز بلوک نیز تکمیل خواهد شد و مرکز تسهیلات زایمانی هم با تامین برق مورد نیاز تجهیز و راه اندازی می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت ناوگان اورژانس منطقه و پایش بسیار زیاد با توجه به گستردگی حوزه دانشگاه گفت: آمبولانسهای منطقه بیش از ۲۰ سال کارکرد دارند و امسال هم تا به امروز هیچ آمبولانسی به کشور وارد نشده در صورت توزیع با توجه به نیاز منطقه تعدادی آمبولانس هم به جنوب کرمان اختصاص داده می شود.
خیرخواه با بیان اینکه جامعه باید به سمتی برود که نیروهای بومی منطقه خود را برای کار و خدمت انتخاب کنند، عنوان داشت: نیروهای غیربومی به دلیل فراهم نبودن، برخی امکانات ماندگاری ندارند.
وی با اشاره به انجام آزمایشهای سطح یک در منطقه بلوک و اسماعیلی افزود: در ارائه خدمات آزمایشگاهای حوزه دانشگاه هدف این است، بهترین و مطمئن ترین خدمات به ویژه برای زوجها ارائه شود، اصل این است که مراکز آزمایشگاهی محدود اما نتایج معتبر باشند با توجه به نیاز این منطقه و در راستای خدمت به مردم زمینه ارسال آزمایشها به آزمایشگاههای مرکزی فراهم می شود.
خیرخواه با بیان اینکه دندانپزشک به ازای هر ۱۵ هزار نفر در منطقه مستقر است، گفت: بر اساس چارت نیروهای بهداشتی و درمانی بلوک کامل است و پرستار و ماما جدید هم به زودی جدب خواهند شد، فعلا هم پرستار و ماما در طرح پزشک خنواده اضاف خواهد شد
وی با اشاره بر ضرورت مشارکت خیران در رفع کمبودهای حوزه سلامت بیان داشت: در بحث تجهیزات درمانگاه دستگاه احیا و الکتروشک وجود دارد و دستگاه مانتیتور مورد نیاز است که تامین می شود.

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲

تصاویر : خسرواحسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =