. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 75804 تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 | 18:04 ب.ظ

قرارگاه نظارت بر سلامت جنوب با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت تشکیل شد

قرارگاه نظارت بر سلامت جنوب با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم با حضور دکتر افشین صالحی نژاد ،دکتر خیرخواه رئیس دانشگاه جیرفت، دکتر میری مدیر کل تعزیرات استان کرمان، و دادستان های شهرهای عنبراباد،رودبارجنوب،کهنوج،منوجان و رئیس دادگستری فاریاب و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از پزشکان در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تشکیل شد. به […]

قرارگاه نظارت بر سلامت جنوب با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم با حضور دکتر افشین صالحی نژاد ،دکتر خیرخواه رئیس دانشگاه جیرفت، دکتر میری مدیر کل تعزیرات استان کرمان، و دادستان های شهرهای عنبراباد،رودبارجنوب،کهنوج،منوجان و رئیس دادگستری فاریاب و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از پزشکان در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تشکیل شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت ، افشین صالحی نژاد پیش از ظهر امروز در قرارگاه نظارت بر سلامت جنوب کرمان اظهار داشت: قرار گاه استانی نظارت بر سلامت است با دستور دادستان کل کشور و تاکید معاون حفظ حقوق عامه دادستانی کل کشور در وزارت بهداشت با هدف اینکه دغدعه مجموعه قضایی کشور نسبت به موضوع سلامت به ویژه در موضوع مرتبط با پزشکان تشکیل شد.
وی افزود: آنچه امروز در این قرارگاه حائز اهمیت است، اینکه شعبه ای ویژه از تعزیرات در این قرارگاه تشکیل میشود و از جلسات بعد در این جلسه قاضی تعزیرات نسبت به موضوعات تصمیم گیری می کند و در خصوص جرایم هم به دادسرا ارجاع خواهند شد.
صالحی با بیان اینکه دغدغه ما در حوزه سلامت به ویژه در جنوب کرمان بسیار زیاد است، اینکه امروز همه اینجا هستیم نشان از اهمیت موضوع سلامت دارد،،خاطرنشان کرد: زیرمیزی و در جنوب کرمان به هیچ عنوان زیرمیزی و تعرفه مازاد همه جا ناپسند است و در مورد مردم جنوب کرمان بیشتر از سایر مناطق به دلیل کم برخورداری منطقه باید مورد توجه باشد و موضوع رنج اورتر است.
دادستان جیرفت گفت: در راستای کاهش تخلفات پزشکی باید از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی لازم انجام شود تا مردم به حقوق خود آگاه شوند ما برای جامعه پزشکی احترام قائل هستیم و حتی یک نفر هم نباید این خدمات را خدشه دار کند.
صالحی نژاد عنوان داشت: در بحث جرایم، پزشکی که به خدمات عمومی مشغول است هر نوع وجه مازاد دریافت کند این دیگر مازاد تعرفه نیست و رشوه محسوب می شود و مجازاتهای سنگینی در بر دارد مسئولیت نخست در پیگیری این موضوع با قرارگاه نظارت استانی است، اینجا با حضور مجموعه پزشکی موارد را رسیدگی می کنیم.
وی با بیان اینکه مصوبات این جلسه پس از تایید معاون دادستان کل کشور در حکم قانون است و باید اجرایی شود، افزود: در تخلفات موسسات غیر مجاز جرم شامل اشخاص حقوقی است به سراغ اشخاص حقوقی هم در این مسائل خواهیم رفت اگر در مجموعه ای تعرفه مازاد، مسائل مربوط به جرایم پزشکی، سقط جنین و … باشد سراغ موسسه میرویم و تا زمانی که روند ادامه دارد مجموعه پلمب می شود.
این جلسه مصوباتی در پی داشت که قابلیت اجرایی در جنوب استان را دارند.

روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 15 =