. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 75825 تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402 | 18:29 ب.ظ

برگزاری جشن غدیر همراه با همایش پیاده‌روی و جشنواره‌ تولیدات محلی در اسفندقه جیرفت

به گزارش کنارصندل به نقل از ایسنا،بخشدار اسفندقه از برگزاری جشن عید غدیر همراه با همایش پیاده‌روی و جشنواره تولیدات محلی در روز جمعه ۱۶ تیر ماه جاری خبر داد. یدالله محمدی سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا برگزاری جشن عید غدیر را فرصتی مناسب برای میزبانی از گردشگران و مسافران در منطقه ییلاقی اسفندقه دانست […]

به گزارش کنارصندل به نقل از ایسنا،بخشدار اسفندقه از برگزاری جشن عید غدیر همراه با همایش پیاده‌روی و جشنواره تولیدات محلی در روز جمعه ۱۶ تیر ماه جاری خبر داد.

یدالله محمدی سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا برگزاری جشن عید غدیر را فرصتی مناسب برای میزبانی از گردشگران و مسافران در منطقه ییلاقی اسفندقه دانست که با همایش پیاده‌روی خانوادگی همراه خواهد بود و گفت: هدف از برگزاری این همایش معرفی قابلیت‌های بخش اسفندقه همراه با ایجاد شور و نشاط است که اجرای برنامه های فرهنگی مهمترین مولفه در این زمینه بشمار می‌آیند.

وی با اشاره به  ظرفیت های طبیعی، معدنی و گردشگری بخش اسفندقه افزود: این بخش دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش گردشگری است که متاسفانه تا کنون به درستی معرفی نشده‌اند که در حاشیه جشن غدیر برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این راستا اجرا خواهد شد.

محمدی سلیمانی از آثار تاریخی از جمله  مقبره میرحیدر مهنی، قلعه شاپوری، قلعه و بادگیر ابوسعیدی نام برد که معرف تاریخ و تمدن این منطقه هستند و اظهار کرد: بخش اسفندقه دارای تنوع در محصولات کشاورزی، صنایع دستی از جمله قالی گل سُرخ است که ثبت ملی نیز شده است.

بخشدار اسفندقه از برپایی غرفه های غذاهای محلی مانند بُزقُرمه، محصولات دامی، گیاهان دارویی و … همراه با برگزاری بازی های بومی و محلی  این منطقه مثل بازی قلعه قوس در این همایش خبر داد.

محمدی سلیمانی با دعوت از عموم مردم برای شرکت در این همایش افزود: مردم با فرهنگ اسفندقه در روز همایش پذیرای مهمانان و گردشگران زیادی خواهند بود.

وی از اصحاب رسانه خواست‌ جهت تبیین و معرفی زیرساخت‌های طبیعی و تاریخی اسفندقه همکاری کنند و در کنار ظرفیت ها و قابلیت ها مشکلات را نیز اطلاع رسانی نمایند.

به گزارش ایسنا، بخش اسفندقه از جمله ییلاقات خوش آب و هوا است که با  برخورداری از تاریخ و تمدن کهن  که در کاوش‌های باستانی دهه ۹۰ کشف شده، آثار تاریخی همچون: مقبرهٔ میرحیدر مهنی، قلعه تاریخی، قدیمی‌ترین مدرسه و تنها بادگیر جنوب استان کرمان و تپه‌های باستانی گاوکشی را داراست و در کنار گردشگری، ظرفیت کشاورزی مانند پسته مرغوب را در دل خود جای داده است.

بخش اسفندقه در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر جیرفت واقع شده است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =