. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 75965 تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 | 14:35 ب.ظ

امام جمعه جیرفت:غدیر از مولفه های وحدت جامعه اسلامی و مسلمین است/ امروز اعتبار حقوق بشری فرانسه زیر سوال رفته است

حجت الاسلام میثم تارم با اشاره به این غدیر در بحث وحدت مسلمین مورد غفلت قرار گرفته است، تصریح کرد: غدیر یکی از مولفه های وحدت جامعه اسلامی و مسلمین است و اصل غدیر مورد پذیرش همه می باشد. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۶ تیر ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه […]

حجت الاسلام میثم تارم با اشاره به این غدیر در بحث وحدت مسلمین مورد غفلت قرار گرفته است، تصریح کرد: غدیر یکی از مولفه های وحدت جامعه اسلامی و مسلمین است و اصل غدیر مورد پذیرش همه می باشد.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۶ تیر ماه) حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تبریک عید غدیر، گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرماید؛ روز عید غدیر از بزرگترین عیدهای امت من است، غدیر روزی است که خداوند تبارک و تعالی به من فرمان داده که من برادرم حضرت علی (ع) را به عنوان پرچم هدایت امت نصب و معرفی کنم.
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: با معرفی حضرت علی (ع) در عید غدیر به جانشینی پیامبر اکرم (ص)، دین اسلام کامل شد، دین منهای ولایت و امامت به مرحله کمال نخواهد رسید و خداوند در این روز نعمت الهی را بر امت کامل کرد.
وی بالاترین و بزرگترین نعمت الهی را نعمت ولایت و امامت دانست و اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود؛ غدیر روزی است که خداوند اسلام را برای مسلمین بلکه برای بشریت به عنوان دین، پسندیده است.
حجت الاسلام تارم با اشاره به این غدیر در بحث وحدت مسلمین مورد غفلت قرار گرفته است، تصریح کرد: غدیر یکی از مولفه های وحدت جامعه اسلامی و مسلمین است و اصل غدیر مورد پذیرش همه می باشد.
خطیب جمعه جیرفت وحدت را از اصول اسلام و امامین انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: ما نباید از وحدت غفلت کنیم و همچنین باید با حفظ وحدت براساس روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) از عقاید خودمان کنیم تا سایر مذاهب مکتب تشیع را بپذیرند.
وی با اشاره به عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای، عنوان کرد: این مهم یکی از موفقیت های دولت آیت الله رییسی است، نگاه دولت سیزدهم به برقراری روابط با کشورهای همسایه، اسلامی و کشورهای شرق نگاه بسیار خوبی است.
حجت الاسلام تارم تصریح کرد: با پیوستن ایران به پیمان شانگهای نگرانی های دشمنان ما آغاز شد که کشور و دولت ایران اصل نه شرقی و نه غربی خود را زیر پا گذاشته است.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه برقراری روابط با کشورهای مختلف باعث عصبانیت منافقین و دشمنان شده است، اظهار کرد: این نگاه به شرق، همسایگان و کشورهای اسلامی در رایزنی با غرب و اروپا نیز نادیده گرفته نشده است.
وی ابراز کرد: ظرفیت کشورهای همسایه برای برقراری روابط و تجارت نباید نادیده گرفته شود و البته سیاست های خارجی باید براساس اصل حکمت و عزت باشد.
حجت الاسلام تارم عنوان کرد: اوضاع فرانسه باعث شعله ور شدن آتش اعتراضات شده و برخورد پلیس فرانسه با معترضین این آتش را شعله ور تر کرده است.
خطیب جمعه جیرفت با اشاره به اینکه فرانسه همواره ادعای مهد آزادی و دفاع از حقوق بشر را دارد، یادآور شد: در اغتشاشات پاییز سال گذشته فرانسه از آشوبگران داخل کشور ما حمایت کرد اما امروز با خشونت های بسیار غیر متعارف نسبت به معترضین فرانسه، اعتبار آزادی و حقوق بشری غرب و فرانسه زیر سوال رفته است.
وی تصریح کرد: رژیم غاصب اسراییل در نبرد با مقاومت جنین این اردوگاه کوچک شکست خورد و این در حالی است که اگر این رژیم غاصب یک نگاه چپ به ایران مقتدر و قوی بیندازند قطعا نابود خواهد شد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 11 =