. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 75985 تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 | 15:49 ب.ظ

تعطیلی خودسرانه جایگاه سوخت در شمال جیرفت و انتقاد بخشدار از شرکت پخش+فیلم

جهت مشاهده فیلم بر روی تصویر کلیک کنید. به گزارش کنارصندل به نقل از ایرنا ، جایگاه اصلی سوخت شهر «درب بهشت» مرکز بخش ساردوییه شهرستان جیرفت که یکی از ۲ جایگاه این شهر به شمار می‌رود آنطور که گفته می‌شود به صورت خودسرانه یک هفته است توسط جایگاه‌دار در این روزهای گردشگرپذیر این شهر […]

جهت مشاهده فیلم بر روی تصویر کلیک کنید.

به گزارش کنارصندل به نقل از ایرنا ، جایگاه اصلی سوخت شهر «درب بهشت» مرکز بخش ساردوییه شهرستان جیرفت که یکی از ۲ جایگاه این شهر به شمار می‌رود آنطور که گفته می‌شود به صورت خودسرانه یک هفته است توسط جایگاه‌دار در این روزهای گردشگرپذیر این شهر تعطیل شده است و بخشدار نیز از شرکت توزیع فرآورده های نفتی به دلیل آنچه ضعف نظارت می‌خواند به تندی انتقاد می‌کند.

تعطیلی یکی از ۲ جایگاه اصلی این شهر موجب شده مردم و گردشگرانی که حتی از استان هرمزگان در جنوب کشور هم به این شهر خوش آب و هوا در تابستان آمده اند برای تهیه سوخت خودرو خود با مشکلات جدی مواجه شوند.

مردم برای تهیه بنزین به تنها جایگاه باقیمانده شهر که فقط یک نازل دارد و متعلق به شرکت تعاونی روستایی است مراجعه می کنند که صف های طولانی در مقابل آن ایجاد شده است.

بخشدار ساردوییه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره اظهار کرد: جایگاه سوخت کسرا به خاطر مشکلی که با شرکت توزیع دارد، بدون هماهنگی با مجموعه وزارت کشور به صورت خودسرانه یک هفته تعطیل کرده است.

عباسعلی مسلمی افزود: نداشتن نظارت کافی شرکت توزیع فرآورده های نفتی شهرستان جیرفت باعث شده این مشکل رخ دهد؛ ما نیمی از علت را مربوط به صاحب جایگاه و نیمی را هم مربوط به شرکت توزیع فرآورده های نفتی می دانیم.

وی تاکید کرد: شرکت توزیع فرآورده های نفتی جیرفت موظف است مشکل جایگاه‌داران را بررسی کند اما به جای علت یابی اقدام به پاک کردن صورت مساله می کند.

مسلمی ادامه داد: اعلام کردند که جایگاه تخلف کرده و به همین دلیل کارت سوخت آزاد این جایگاه را جمع آوری کرده اند؛ جایگاه دار هم در واکنشی تلافی‌جویانه اعلام کرده بنزین خریداری نمی کند و عملا جایگاه را به تعطیلی کشانده است.

وی با بیان اینکه چطور جایگاه دار که با اخذ مجوز فعالیت می کند می تواند تا این حد خودسرانه اقدام کند، یادآور شد: نتیجه این مساله و ضعف نظارت شرکت توزیع فرآورده های نفتی موجب نارضایتی شدید مردم، ایجاد تنش اجتماعی و بدبینی مردم شده است.

بخشدار ساردوییه یادآور شد: شروع فصل تابستان و با ساکن شدن جمعیت ساردوییه که در فصل سرد سال به جیرفت مهاجرت می کنند و همچنین موج فزاینده گردشگر از جنوب کشور به این بخش برای فرار از گرمای شدید، تقاضا برای خدمات را افزایش داده و تعطیلی این جایگاه سوخت، کمبودها را نمایان تر کرده است.

بخش ساردوییه و مناطق اطراف آن دارای آب و هوای خنک و با مناظر بدیع است که سالانه به ویژه تابستان ها گردشگران زیادی را از مناطق جنوب و جنوب شرق به سمت خود می کشاند.

قاچاق سوخت از جمله پدیده های مخرب مناطق جنوبی کرمان به علت همجواری با مرزهای جنوبی و شرقی کشور است که سبب بروز مشکلات زیادی از جمله همین گرفتاری ها شده است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =