. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 76018 تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 | 16:37 ب.ظ

انجمن مد و لباس جنوب کرمان تشکیل می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از راه اندازی انجمن مد و لباس جنوب کرمان خبر داد. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی مهنی در نشست برنامه ریزی تشکیل انجمن مد و لباس جنوب کرمان  اظهارداشت: امیدواریم با همگرایی و هم […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از راه اندازی انجمن مد و لباس جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی مهنی در نشست برنامه ریزی تشکیل انجمن مد و لباس جنوب کرمان  اظهارداشت: امیدواریم با همگرایی و هم افزایی اصناف، آموزشگاه ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بتوانیم این انجمن را بصورت متعهد تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد: ما هنوز در جنوب کرمان لباس بومی و محلی مخصوص نداریم و باید در این زمینه پژوهش شود تا بوم سازی انجام گیرد.

مسلمی مهنی با تاکید بر اینکه از ایده های طراحی و مد لباس حمایت می شود، تصریح کرد: از ایده ها و طرح های حرفه ای مد و لباس در جنوب کرمان بصورت ویژه حمایت می شود تا خیاطان و طراحان ما بتوانند طراحی حرفه ای درجنوب کرمان انجام دهند و بومی سازی نمایند.

وی با بیان اینکه باید از هویت بومی و محلی ما در این منطقه در زمینه مد و لباس استفاده شود ،عنوان کرد: جیرفت در حوزه مد و لباس خلا دارد و باید همه استعدادهای مد و لباس در کنار هم باشند تا شاهد اتفاقات مبارکی در این حوزه باشیم.

مسلمی مهنی گفت: پس از انتخاب اعضای هیأت موسس انجمن مد و لباس در پی جذب تولیدکنندگان، مدرسان، دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه هستیم تا با پذیرش اعضاء واجد شرایط و عضویت آن‌ها در انجمن مد و لباس این مهم تحقق یابد.

وی عمده ترین فعالیت این انجمن را شناسایی طراحان وایده پردازان درامر طراحی لباس عنوان کرد و گفت: همچنین ساماندهی این قشر از جامعه درقالب انجمن مدولباس جنوب کرمان با برگزاری جشنواره ها  کارگاه های آموزشی  ومعرفی الگوهای برتر از لحاظ طراحی و دوخت می باشد که بزودی فراخوان این انجمن به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

گفتنی است، این نشست با حضور حراست و معاون امور هنری و سینمایی و رئیس گروه هنری اداره کل، رئیس صنف خیاطان و مسئول صنف آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در دفتر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد و هر یک از اعضای حاضر، به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

۱۹ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۰۳

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پانزده =