. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 76024 تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 | 16:49 ب.ظ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان : نخستین اردوی جهادی کارشناسی منابع طبیعی با هدف امیدآفرینی برگزار شد

قاسم رحیمی نیا هدف از برگزاری این اردوی جهادی را عمل به منویات مقام معظم رهبری در بحث امیدآفرینی برشمرد و عنوان کرد: مهمترین فعالیت اردوی جهادی کارشناسی منابع طبیعی مبارزه با بیماری لورانتوس درختان جنگلی است. جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید به گزارش کنارصندل به نقل […]

قاسم رحیمی نیا هدف از برگزاری این اردوی جهادی را عمل به منویات مقام معظم رهبری در بحث امیدآفرینی برشمرد و عنوان کرد: مهمترین فعالیت اردوی جهادی کارشناسی منابع طبیعی مبارزه با بیماری لورانتوس درختان جنگلی است.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۱۸ تیرماه) نخستین اردوی کارشناسی در زمینه انجام کارهای تخصصی حوزه منابع طبیعی در بخش اسفندقه جیرفت برگزار شد.
قاسم رحیمی نیا در این باره، گفت: گروه جهادی که امروز شاهد حضور آن هستیم یک تیم تخصصی ۲۰ نفره متشکل از کارشناسان بسیجی جهادگر دفاتر فنی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است که در این منطقه محروم از جنوب کرمان در حال خدمت رسانی می باشند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به این که فعالیت جهادگران در چهار بخش فنی و تخصصی است، اظهار کرد: فعالیت آنها در بخش آبخیزداری، خشکه چینی در سازه های آبخیزداری، حفاظت، مبارزه با آفت لورانتوس، اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، گلدان گیری و بذرکاری در گلدان، آموزش و ترویج، برپایی کارگاه های آموزشی برای جوامع محلی، تعاونی ها و نمایندگان تشکل های منابع طبیعی و محیط زیست می باشد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه های آبخیزداری در افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از مخاطرات و کاهش خسارات ناشی از سیلاب ها نقش بسیار مهمی دارند.
رحیمی نیا نقش پروژه های آبخیزداری در مهار سیلاب، استحصال و ذخیره منابع آبی منطقه تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: می توان با سرعت بخشیدن به روند تکمیل و اجرای پروژه های آبخیزداری در جهت پیشبرد اهداف توسعه کشور گامی بلند و موثری برداشت.
وی هدف از برگزاری این اردوی جهادی را عمل به منویات مقام معظم رهبری در بحث امیدآفرینی برشمرد و عنوان کرد: مهمترین فعالیت اردوی جهادی کارشناسی منابع طبیعی مبارزه با بیماری لورانتوس درختان جنگلی است.
رحیمی نیا ابراز کرد: آفت لورانتوس یک نیمه انگلی است که با تغذیه از شیره درختچه های بادام کوهی، بنه و سایر گونه ها سبب می شود تا به مرور این درختچه ها خشک شوند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: با توجه به این که آفت نیمه انگلی لورانتوس ۲ هزار هکتار از سطح منطقه اسفندقه را آلوده کرده و باید با این آفت مبارزه شود بنابراین مبارزه با آفت لورانتوس در اولویت فعالیت های این گروه جهادی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: در کنار کارهای تخصصی، این کارشناسان جهادگر بسیجی منابع طبیعی با پیوستن به جهادگران بسیجی دانشگاه شهید بهشتی در عرصه های عمرانی، آموزشی، فرهنگی و کشاورزی در روستاهای اسفندقه خدمت رسانی خواهد کرد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پنج =