. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 76060 تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 | 17:04 ب.ظ

زندان شهربانی جیرفت سه ماه است زندانی ندارد.

محمد افشارمنش زندان شهربانی جیرفت سه ماه است زندانی ندارد.(کیهان – پنجم مهر ماه سال ۱۳۴۵) افشین صالحی نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در نشست شورای اداری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، گفت: در سه ماهه گذشته و از ابتدای سال جاری پنج هزار و ۵۰۰ پرونده در دادسرا مختومه […]

محمد افشارمنش

زندان شهربانی جیرفت سه ماه است زندانی ندارد.
(کیهان – پنجم مهر ماه سال ۱۳۴۵)

افشین صالحی نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در نشست شورای اداری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، گفت: در سه ماهه گذشته و از ابتدای سال جاری پنج هزار و ۵۰۰ پرونده در دادسرا مختومه شده است!!!
یعنی با تلاشی مضاعف دو برابر بازه زمانی مشابه در سال گذشته پرونده برسی شده که جای تقدیر دارد.
اما این گفته ی جناب دادستان من را یاد مطلبی از روزنامه کیهان انداخت که پنجم مهرماه سال ۱۳۴۵ با تیتر درشت نوشته بود: “زندان شهربانی جیرفت سه ماه است زندانی ندارد”
در متن مربوط به این تیتر خبرنگار کیهان به تفصیل از مردم جیرفت و نیروی انتظامی مستقر در محل تعریف کرده و افزوده است: این رویداد ناشی از احساس وظیفه شناسی و ایمان قوی و حسن عمل مردم این دیار است که کار خلاف نمی کنند، با هم اختلاف ندارند، همه امور و مسائل ما بین خود را دوستانه و با استفاده از شیوه کدخدامنشی و شنیدن نصایح بزرگ ترها بر طرف می کنند و اگر به ندرت مساله ای به مرحله شکایت برسد و محتاج رسیدگی مقامات امنیتی باشد آنقدر حسن نیت و مهربانی از طرف ماموران انتظامی و قضایی نشان داده می شود که قبل از آن که مسئله حاد شود و اختلاف بالا بگیرد، رفع اختلاف کرده و طرفین راضی و از شکایت خود منصرف می شوند و آن را مسترد می دارند.
خبرنگار‌ افزوده بود: خوشبختانه مدت هاست جرم و جنایتی در جیرفت رخ نداده که منجر به صدور قرار بازداشت و زندانی شدن کسی بشود و چون هیچ کس بدون جهت زندانی نمی شود، در این مدت زندان شهربانی خالی مانده است و زندان بان ها بیکار هستند .
همچنین از قدیم الایام اختلاف زناشویی در جیرفت نبوده و اگر هم مختصر اختلافی پیش آید خیلی زود و عاقلانه بین خودشان حل می شود.
در پایان خبرنگار کیهان ابراز امیدواری کرده که چنین وضعیتی در همه جای کشور بروز کند و حاکم شود.
آری این بوده شرایط جیرفت ما که همه دوست داشتند الگو و نمونه ای برای تمام شهرها شود، اما امروز چرا به اینجا رسیدیم که این همه پرونده روی دست مراجع قضایی سنگینی کند؟
چرا نقش ریش سفیدها، بزرگان طائفه و فامیل در ایجاد صلح و صفا مثل قدیم نیست؟ چرا اینقدر بستر جرم و جنایت زیاد شده؟
چرا فعالیت های فرهنگی در کنترل بزه ها کارساز نیستند؟ جیرفت مردم نجیبی دارد، امید آنکه روزی قرا برسد کلانتری های شهرمان بیکار باشند و هیچ ماموریتی برایشان پیش نیاید
تنها اداره ای که آرزو داریم کارمندان و قضاتش بیکار باشند، دادگستری است، ای کاش پرونده ای برای برسی و شکایتی برای رسیدگی نباشد و همه در صلح و صفا زندگی کنند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =