. یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 76057 تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402 | 17:00 ب.ظ

مسئول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری جیرفت : پیامد حفظ حجاب و عفاف، تقوای الهی و تحقق ارزش های معنوی در جامعه است

شفیقه شفیعی گفت: عفت و پاکدامنی در هر جامعه‌ای نشانه شخصیت، سعادت و مایه منزلت آن اجتماع است و پیامد آن تقوای الهی و تحقق ارزش‌های معنوی در جامعه است. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شفیقه شفیعی عفاف و حجاب را سدی بزرگ در برابر تهاجم فرهنگی دانست و گفت: […]

شفیقه شفیعی گفت: عفت و پاکدامنی در هر جامعه‌ای نشانه شخصیت، سعادت و مایه منزلت آن اجتماع است و پیامد آن تقوای الهی و تحقق ارزش‌های معنوی در جامعه است.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شفیقه شفیعی عفاف و حجاب را سدی بزرگ در برابر تهاجم فرهنگی دانست و گفت: اگر قلعه مستحکم عفاف و حجاب زن مسلمان فتح شود آنگاه راه بردگی جامعه اسلامی هموار خواهد شد.
مسئول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری جیرفت افزود: عفت و پاکدامنی در هر جامعه‌ای نشانه شخصیت، سعادت و مایه منزلت آن اجتماع است و پیامد آن تقوای الهی و تحقق ارزش‌های معنوی در جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: حفظ حریم میان زن و مرد و رعایت عفت عمومی که در قالب پوشش کامل عینیت پیدا می‌کند جامعه را در مقابل آسیب‌های ناشی از بی بند و باری مصون می‌دارد و با رعایت حجاب و عفاف پیشتازی فرد در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه بیشتر می‌شود.
شفیعی با اشاره به این که در هفته حجاب و عفاف برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: امسال رویکردی که در برنامه‌های هفته حجاب و عفاف داریم زیست عفیفانه و تحقق آن در جامعه، تحکیم بنیان خانواده، اجرای برنامه‌هایی برای حفظ حریم خانواده، داشتن خانواده سالم و با نشاط است.
مسئول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری جیرفت ادامه داد: هدف این برنامه ها تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، معرفی و تکریم حیا و پوشش به عنوان اصالت زن ایرانی و تبیین نقش عفاف و حجاب در سلامت روانی جامعه است.
وی عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های مادرانه و دخترانه، نشست های دختران آفتاب، دورهمی دخترانه در پارکها، کرسی‌ آزاد اندیشی در پارک ولیعصر، پاسخ به شبهات حجاب و عفاف در حاشیه نماز جمعه، تجمع بانوان محجبه بخشی از برنامه های هفته حجاب و عفاف است.
شفیعی اضافه کرد: همچنین در این هفته برگزاری گردهمایی مدافعان حریم خانواده، تجلیل از بانوان محجبه در ادارات، مسابقه حجاب و عفاف، مسابقات ورزشی دیدار با خانواده معظم شهدا، گلباران قبور مطهر شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی همراه با پذیرایی و اهدای هدایا در پارک ولیعصر در نظر گرفته شده است.
مسئول کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری جیرفت راه اندازی میز کتاب با موضوع حجاب و عفاف و تحکیم بنیان خانواده و همسرداری در پارک ولیعصر، پاسخ به شبهات حجاب در پارک ولیعصر، برپایی غرفه حس خوب، برپایی کارگاه های آموزش نقش حجاب در تحکیم بنیان خانواده در ادارات را دیگر برنامه های این هفته برشمرد.
وی با بیان اینکه برای هر یک از روزهای هفته حجاب و عفاف یک عنوان در نظر گرفته شده، گفت: (۱۷ تیر ماه) به نام حجاب کرامت و هویت، (۱۸ تیر ماه) حجاب عفاف و امنیت و غیرت، (۱۹ تیر ماه) حجاب تفاهم اجتماعی و احترام به قانون نامگذاری شده است.
شفیعی خاطرنشان کرد: ( ۲۰ تیر ماه ) حجاب هنر رسانه و فضای مجازی، (۲۱ تیر ماه) حجاب سبک پوشش و لباس ارزان (۲۲ تیر ماه) حجاب خانواده و نوجوان (۲۳) تیر ماه نیز به نام حجاب مقاومت، انتظار و سلامت اجتماعی نامگذاری شده است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفت =