. چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 90300 تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403 | 11:06 ق.ظ

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان:مجموعه ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی نقش ویژه‌ای در جهش تولید دارند

سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان با اشاره به شرح وظایف سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی به عنوان بازوهای اجرایی سازمان، نقش این نهاد در جهش تولید را پررنگ و فزاینده توصیف کرد. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، صبح امروز دیدار نوروزی […]

سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان با اشاره به شرح وظایف سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی به عنوان بازوهای اجرایی سازمان، نقش این نهاد در جهش تولید را پررنگ و فزاینده توصیف کرد.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، صبح امروز دیدار نوروزی مدیرکل ثبت اسناد‌ با هیئت مدیره کانون و جمعی از سران دفاتر اسناد رسمی برگزار و در خصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های آتی دفاتر اسناد رسمی گفتگو شد.

سیدمهدی هاشمی با اشاره به حساسیت مسئولیت سران دفاتر اسناد رسمی، اظهار داشت: مسئولیت سردفتری تنها جایگاهی است که در قرآن به تصدی آن سفارش شده است و در آیه ۲۸۲ سوره بقره که ۱۸ دستورالعمل تجاری صادر کرده، طرفین معامله به رجوع به کاتب عادل برای ثبت معاملات و دادستد دعوت شده اند.

وی افزود: این جایگاه در گذشته ویژه علما و مجتهدین بوده است و این خود گویای شان رفیع این منصب و نقش بارز آن در تنظیم و تحکیم روابط اقتصادی بین اشخاص است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان یادآور شد: سازمان ثبت با حدنگاری اراضی کشاورزی به ارتقاء امنیت غذایی و با ثبت شرکت‌های تجاری و اجرای مفاد اسناد رسمی، در تداوم جریان تولید و اشتغال اثر مستقیم دارد و در این امر دفاتر اسناد رسمی به عنوان بازوهای سازمان ثبت می‌توانند بسیار موثر باشند.

او در خاتمه افزود: توسعه ثبت رسمی و اتمام حدنگاری، دغدغه‌های مقام معظم رهبری هستند و ۴۰ درصد از حجم انبوه پرونده ورودی به محاکم دادگستری ریشه در فاقد هویت بودن اراضی و املاک دارد که با تصویب و اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات بخش عمده اختلافات ملکی مرتفع می‌شود.در خاتمه مسعود مسعودی‌نیا رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمان ابراز داشت: دفاتر اسناد رسمی با ثبت معاملات و مراودات اشخاص، به معاملات انتظام می‌بخشند و نقش قابل توجهی در بهداشت حقوقی جامعه و ارتقاء امنیت خاطر شهروندان ایفا می‌کنند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =