. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 2503 تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مرداد 1394 | 11:29 ق.ظ

جزئیات استقبال و تشییع پیکر شهدای غواص و خط شکن در جنوب کرمان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان جزئیات ورود پیکرهای مطهر ۲۱ شهید تازه تفحص شده به استان که عمده آنان غواص و خط شکن هستند را تشریح کرد. سرهنگ پاسدار حاج محمدمهدی ابوالحسنی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، امروز(۱۱مرداد)در نشست خبری با گرامیداشت یاد و […]

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان جزئیات ورود پیکرهای مطهر ۲۱ شهید تازه تفحص شده به استان که عمده آنان غواص و خط شکن هستند را تشریح کرد.

سرهنگ پاسدار حاج محمدمهدی ابوالحسنی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، امروز(۱۱مرداد)در نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۷۰ شهید غواص خط شکن و اشاره به شهادت مظلومانه شهدای غواص گفت: پس از قصه فکه، در قلاویزان و منطقه عملیاتی کربلای ۴ هم بسیار مظلومانه با شهدای ما برخورد شد.
وی با اشاره به حماسه کم نظیر مردم تهران در تشییع این شهدا، گفت: چهار استان کرمان، اصفهان، مازندران و خوزستان به طور ویژه تشییع شهدا برگزار می شود و در کرمان تاکنون میزبانی از ۲۱ شهید قطعی شده است.
این مسئول با بیان اینکه از این تعداد ۱۱ شهید شناسایی شده و ۱۰ شهید هم به صورت گمنام تشییع می شود؛ افزود: برنامه گسترده ای در بحث استقبال از شهدا داریم و بر همین اساس استقبال از “۱۶ تا ۲۰مرداد” در سطح شهرهای مختلف انجام می شود.
وی با بیان اینکه ۲۱ شهید در”۱۶ مرداد”از شهرستان انار وارد استان شده و استقبال در ساعت ۱۸ همان روز انجام می شود؛ گفت: استقبال در روز بعد به دو مسیر تقسیم می شود که مسیر اول شهربابک، سیرجان، بافت، بردسیر و نهایتاً کرمان است.
سرهنگ ابوالحسنی ادامه داد: مسیر دوم رفسنجان، زرند و کرمان و همچنین مسیر فرعی از کوهبنان و راور است و در شهر کرمان هم ساعت ۱۸ روز ۱۸ مرداد استقبال انجام و مراسم وداع در مصلی امام علی علیه السلام کرمان برگزار می شود.
وی با افزودن اینکه شهدا در روز ۱۹ مرداد به شهرهای محل تدفین اعزام می شوند و در این اعزام تعدادی از شهدا از شهرهای بم، نرماشیر، جیرفت، عنبرآباد، رودبار، کهنوج و فاریاب عبور می کنند و به جزء پنج شهر ریگان، فهرج، منوجان، قلعه گنج و رابر از همه شهرها شهدا عبور می کنند.
این مسئول از تدفین ۱۰ شهید گمنام خبر داد و با بیان اینکه تاکنون ۶ نقطه در این زمینه قطعی شده است؛ گفت: این نقاط نرماشیر و رودبار جنوب(هر کدام دو شهید)فرماندهی ناجا کرمان یک شهید، زنگی آباد یک شهید و احتمالاً فاریاب و ارزوئیه در صورت تأئید مکان تدفین هم هر کدام دو شهید دفن می شود.
وی با اعلام اسامی شهدای احراز هویت شده گفت: این شهدا در رفسنجان، بم، سیرجان، بافت، شهربابک و کرمان تدفین می شوند که آنچه قطعی شده شهیدان علیرضا رحمانی فرزند رضا، محمد شیخ شعاعی از روحانیون شاخص کرمان، غلامرضا جعفری شهربابک، حسن رجبعلی پور کرمان، محمدرضا طالبی زاده کرمان، مهدی عبداللهی زاده زرند، حمیدرضا سلطانی سیرجان، اکبر منظری توکلی بافت، اصغر تاراج کرمان، غلامرضا آخوندی رفسنجان و عزیزالله راوند از بم است.
سرهنگ ابوالحسنی با بیان اینکه این شهدا بیشتر شهدای غواص و خط شکن هستند و جزو تعدادی از ۲۸شهید مفقود کربلای ۴ هستند که بازگشتند؛ افزود: احتمال افزوده شدن یک شهید بانام دیگر زیاد است و در آستانه شناسایی نهایی است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان از تدفین شهدا در ۱۲ شهر در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام خبر داد و گفت: شعار کاروان انتقال شهدا” عزت و غیرت با رویکرد استکبار ستیزی فرهنگ شهید و شهادت” است که در سطح استان ایجاد می شود.

شبستان

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نوزده =