. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 3118 تاریخ انتشار : سه شنبه 3 شهریور 1394 | 21:27 ب.ظ

تشکیل حلقه های حفاظتی حامیان طبیعت قلعه گنج توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه گنج

بررسی ها نشان می دهد که برای مدیریت صحیح منابع طبیعی استفاده به تنهایی از سیستم های اداری کارآمد نیست بلکه نیازمند مشارکت تمام مردم است. برای تحقق مشارکت عمومی به عنوان یک فرآیند اجتماعی باید آن را شناخت و زمینه آن را فراهم آورد .جلب مشارکت های مردمی و استفاده از دانش و ظرفیت […]

بررسی ها نشان می دهد که برای مدیریت صحیح منابع طبیعی استفاده به تنهایی از سیستم های اداری کارآمد نیست بلکه نیازمند مشارکت تمام مردم است.
برای تحقق مشارکت عمومی به عنوان یک فرآیند اجتماعی باید آن را شناخت و زمینه آن را فراهم آورد .جلب مشارکت های مردمی و استفاده از دانش و ظرفیت های بالقوه نیروهای بومی در راستای حفظ منابع طبیعی بسیار ضروری و موثر است .
بهترین حفاظت کنندگان عرصه های منابع طبیعی خود مردم اند که نقش کلیدی و اساسی در حفاظت از این مواهب الهی ایفا می کنند .
به گفته مهندس محمود پرانداخته، در این راستا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه گنج در صدد تشکیل حلقه های حفاظتی به نام “حامیان طبیعت قلعه گنج” است تا با استفاده از توانایی سرمایه های اجتماعی در عرصه های منابع طبیعی جهش قابل ملاحظه ای در حفاظت از منابع طبیعی شهرستان را فراهم آورد چرا که حفاظت از عرصه های وسیع منابع طبیعی بدون مشارکت جوامع محلی ممکن نیست .images
در این طرح هدفمند و چند بخشی مردم می توانند با نقش های متفاوت اداره را برای دستیابی به اهداف نهایی که حفاظت و بهره برداری پایدار و صحیح است یاری نمایند و معتقدیم که مردم با احساس مسئولیت در قبال فرزندان می توانند و باید کاری کنند که آنان نیز قادر به استفاده از مواهب طبیعی باشند .
در این پروژه سعی شده است با جلوگیری از کاغذ بازی و بروکراسی اداری رابطه عاطفی همراه با اعتماد متقابل ایجاد شده و با همبستگی حفاظت پایدار از عرصه ها فراهم گردد .
مدیریت در این حلقه حفاظتی با الگوی مدیریت جهادی که دارای ویژگی هایی نظیر مردم گرایی –استمرار – پویایی و نوآوری در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و تکیه بر دین محوری و عشق به مردم است دنبال می شود .
در این پروژه دخالت دادن و اختیار دادن به تمامی افراد علاقه مند و متعادل یک جامعه در کلیه موقعیتها در نظر گرفته شده است چرا که مردمی بودن آن با تکیه بر ارزشهای اسلام و تبعیت از قوانین و خدمتگذاری مد نظر می باشد .
اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قلعه گنج از عموم همشهریان عزیز دعوت می نماید تا با پیشنهادات ارزنده خود در همین راستا گامهایی خداپسندانه بردارند و به همین منظور شماره تلفن ۰۳۴۴۳۳۹۱۲۱۴ ( ۱۲۱۵ دفتر ریاست شهرستان ) آماده شنیدن نظرات و مشاوره به عموم دوستداران طبیعت است .

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =