. یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 4338 تاریخ انتشار : جمعه 17 مهر 1394 | 17:13 ب.ظ

نایب رییس عضو کمیسیون اجتماعی مجلس : امکان عرضه محصولات کشاورزی برای روستاییان وجود ندارد

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از خبرگزاری خانه ملت ؛۱۵ مهرماه روز روستاست. روستاها و روستانشینان نقش بی بدیلی در توسعه کشور دارند و ظرفیت بالقوه ای برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی تلقی می شوند. بسیاری معتقدند توجه به روستاها علاوه بر افزایش صادرات غیر نفتی و کمک در عرصه اقتصاد در […]

به گزارش سایت کنارصندل و به نقل از خبرگزاری خانه ملت ؛۱۵ مهرماه روز روستاست. روستاها و روستانشینان نقش بی بدیلی در توسعه کشور دارند و ظرفیت بالقوه ای برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی تلقی می شوند. بسیاری معتقدند توجه به روستاها علاوه بر افزایش صادرات غیر نفتی و کمک در عرصه اقتصاد در زمینه مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی موثر است. برگزاری نمایشگاه توانمندیهای روستا راهکار مناسبی برای شناخت ظرفیت ها و توانمندیهای ساکنان روستا از سوی مردم و مسولان است.
فرج‌الله عارفی با تاکید برضرورت توجه ظرفیت‌های روستاییان در کشور،افزود: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان کمک خوبی به معرفی توانمندی‌های روستاییان می‌کند و ظرفیت‌های مختلف این قشر را در زمینه صنایع دستی یا محصولات کشاورزی به نمایش می‌گذارد.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه امروزه سود کلان درجیب دلالان می‌رود،گفت:درحالی که سهم کشاورز از فروش محصولات کشاورزی بسیار ناچیز است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد:‌ باید برای حمایت از روستاییان توجه به شرکت‌های تعاونی روستایی مدنظر قرار گیرد و وزارت جهادکشاورزی اقدام ضربتی در این زمینه انجام دهد تا محصولات تولیدی روستاییان را جمع کند و هزینه کمتری بر دوش کشاروز تحمیل شود.

وی یادآور شد:امروزه سود کلان در جیب دلالان می‌رود درحالی که سهم کشاورز از فروش محصول بسیار ناچیز است.
عارفی افزود:استان کرمان دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه فرش،گلیم و برخی صنایع دستی دارد و در بخش موادغذایی مانند گردو، بادام و پسته نیز توانایی‌های خوبی برای تولید وجود دارد که متاسفانه به آن بی‌توجهی می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امکان عرضه برای محصولات کشاورزی در روستاییان وجود ندارد و همین عامل منجر به جولان سودجویان می دهد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =